סערה בקואליציה עם מינוי מאיר שטרית לוועדת איתור היועמ"ש

שר המשפטים לשעבר מונה כחבר הוועדה לאיתור היועץ המשפטי לממשלה לאחר דיון סוער בממשלה; בין המתנגדים: מיכאלי וזנדברג | סער: "אני לא מוכן לתת יד לפסילה של אדם שהמערכת שאמונה על הדברים פסקה שאין דבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/21 12:58 ג בכסלו התשפב

סערה בקואליציה עם מינוי מאיר שטרית לוועדת איתור היועמ"ש
מאיר שטרית, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה אישרה הבוקר (א') את מינויו של מאיר שטרית, שר המשפטים לשעבר, כחבר הוועדה לאיתור היועץ המשפטי לממשלה. שישה שרים התנגדו, על רקע פרסומי עבר כי שטרית חתם על הסכם פיצויים חשאי עם עוזרת הבית שלו לאחר שאיימה לתבוע אותו על הטרדה מינית. בין השרים המתנגדים היו מרב מיכאלי, עמר בר לב, נחמן שי, ניצן הורוביץ, תמר זנדברג ומירב כהן.

סער התייחס לטענות נגד שטרית ואמר: "שאלתי אותו על הדברים שמיוחסים לו, לפחות באופן עיתונאי, והוא הכחיש באופן גורף. בנוסף, חזרתי להודעת היועץ המשפטי לממשלה ויינשטיין שסגר את התיק. בנסיבות באלה החלטתי להביא את המינוי לממשלה". השרים המתנדים לא קיבלו את טענותיו והתפתח דיון סוער.

מיכאלי אמרה כי "מעל תפיסות עולם וגישה אידיאולוגית זו או אחרת, עומד העניין של טוהר מידות. יש פה שאלה של הטרדה מינית ותשלום דמי שתיקה. למה למנות, מכל האופציות הקיימות, דווקא אותו?". זנדברג הוסיפה: "מה זה אומר שבחנת? הסתפקת בדברי המועמד ובהודעת היועץ או בדקת בצורה אחרת? כי הרי אין חולק שלא הייתה חקירה, אבל הפרסום העיתונאי יש לו חשיבות". חברת הכנסת מיכל רוזין ממרצ צייצה: "המינוי של מאיר שטרית כחבר בוועדה למינוי היועץ המשפטי לממשלה - אירוע מביך ומביש לממשלת השינוי".

סער עמד בפרץ הטענות ואמר כי במידה ולא נחקר או הורשע אדם, עומדת לו חזקת החפות. הוא הוסיף כי לשטרית ניסיון עשיר בשירות הציבורי והוא ישרת נאמנה את הזווית של הממשלה, כשר משפטים לשעבר. המשנה ליועמ"ש תמך בדעת סער ואמר כי "אין קושי משפטי במינוי. אין הערות כלל".