המשפטן הסרוג בפנים: שלושת המועמדים הסופיים לתפקיד היועמ"ש

לאחר שעות דיונים רבות, ועדת האיתור למשרת היועץ המשפטי לממשלה, בראשות נשיא בית המשפט העליון (בדימוס) השופט אשר גרוניס, סיימה את תפקידה ופרסמה את שמות שלושת המועמדים הסופיים לתפקיד. רז נזרי בחוץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/22 21:32 כח בשבט התשפב

המשפטן הסרוג בפנים: שלושת המועמדים הסופיים לתפקיד היועמ"ש
משרד המשפטים , צילום: Yossi Zamir/Flash90

הוועדה המקצועית-ציבורית להצעת מועמדים למשרת היועץ המשפטי לממשלה, בראשות נשיא בית המשפט העליון (בדימוס) השופט אשר גרוניס, סיימה היום (א') את תפקידה. לאחר שהוועדה קיימה שמונה ישיבות בהן, בין היתר, ראיינה את המועמדים ולאחר מספר דיונים, הוועדה העבירה לראש הממשלה בנט ולשר המשפטים סער את שלושת המועמדים הסופיים מתוכם תבחר הממשלה את היועץ המשפטי לממשלה. 

  • ד"ר רועי שיינדורף - דוקטור למשפטים. מאוקטובר 2013 משמש בתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה - משפט בין-לאומי. בשנת 2020 היה מעורב בגיבוש "הסכמי אברהם".
  • עו"ד גלי בהרב-מיארה - בין השנים 2007–2015 שימשה כפרקליטת מחוז תל אביב והמרכז (אזרחי) בפרקליטות המדינה. מועדפת על ידי ראש הממשלה ושר המשפטים.
  • עו"ד איתי אופיר - הסרוג שברשימה. בפברואר 2018, מונה על ידי שר הביטחון לעמוד בראש הוועדה לבחינת גיוסם של המגזר החרדי. בשנת 2018 בחוות דעת משפטית קבע אופיר כי בחלוף ארבעים שנה מהקמת היישוב עפרה שבבנימין ניתן להכשיר חלק מבתיו באמצעות הפקעת הקרקע ופיצוי מלא של בעלי הקרקע הפלשתינים על הפקעה זו, כפי שהחוק מאפשר לעשות בישראל וכפי שכבר בוצע בעבר.

לאחר שהגיש את רשימת המועמדים האחרונים לתפקיד, בהם בהרב-מיארה, אמר סער בישיבת סיעתו, תקווה חדשה: "תפקיד היועץ המשפטי לממשלה הוא תפקיד שדורש עמוד שדרה, יכולות ניהול, יכולות משפטיות ברמה הגבוהה ביותר. אני מתואם עם ראש הממשלה באופן מלא ואנחנו מתקדמים בתהליך הזה".