לפיד: צריך להעביר חוק שאדם שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יוכל להיות ראש ממשלה

שר החוץ יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת הסיעה של מפלגת יש עתיד להתפטרות של דרעי מהכנסת והדיווחים על עסקת טיעון לנתניהו: "מאחל לדרעי הצלחה בהמשך דרכו, אדם שהורשע בעבירה שיש עמה קלון, לא יוכל להיות ראש ממשלה, שר, חבר כנסת או ראש עיר"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/01/22 14:44 כב בשבט התשפב

לפיד: צריך להעביר חוק שאדם שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יוכל להיות ראש ממשלה
לפיד, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

בפתח ישיבת הסיעה התייחס שר החוץ יאיר לפיד לפרישתו של אריה דרעי, ואמר כי יש לחוקק את חוק הקלון. לפיד אמר כי: "דרעי התפטר אתמול מהכנסת במסגרת הסדר טיעון. אני מאחל לאריה הצלחה בהמשך דרכו, אני לא רואה סיבה שלא נקיים יחסי עבודה תקינים עם סיעת ש"ס.

אבל כנסת ישראל צריכה להעביר את חוק הקלון. הגשתי את החוק הזה כשהיינו באופוזיציה. הוא פשוט: אדם שהורשע בעבירה שיש עמה קלון, לא יוכל להיות ראש ממשלה, שר, חבר כנסת או ראש עיר במדינת ישראל".

לפיד הוסיף: "לכל אדם יש זכות להזדמנות שניה, אבל המערכת הפוליטית צריכה לפעול בסטנדרטים אחרים לגמרי של נקיון כפיים. כשהציבור חושב שהמערכת מושחתת וכל הפוליטיקאים מושחתים, זו פגיעה מהותית בחוסן הלאומי. 

"מהלך לניקוי המערכת הפוליטית משחיתות"

כנסת ישראל, ממשלת ישראל, הם לא מקום עבודה רגיל. בבניין הזה מנהלים חצי טריליון שקל בשנה. כל יום עוברים פה עשרות מיליוני שקלים. מהבניין הזה שולחים חיילים לקרב. אנחנו נאבקים כבר שנים על החוק הזה. זה חלק מהמהלך הגדול שלנו לניקוי המערכת הפוליטית משחיתות, להחזרת אמון הציבור בהנהגת המדינה".

לשותפים בקואליציה אמר לפיד: "מאז שהוקמה הממשלה העברנו כבר את החוק להגבלת כהונה של ראש ממשלה, אתמול הקמנו את ועדת החקירה הממלכתית לפרשת הצוללות, עצרנו את ההתקפה על שלטון החוק בישראל. אנחנו נעשה הכל לשכנע את שותפינו להעביר את חוק הקלון. כמו תמיד יהיו כאלה שיגידו שזה לא יקרה לעולם, כמו תמיד אנחנו נמשיך עד שזה יקרה בכל זאת".