משה ארבל נגד "מתן קריב כהנא": "תתבייש לך"

חבר הכנסת מש"ס תקף את השר לשירותי דת וכינה אותו רפורמי שמושפע מגלעד קריב. לאחר מכן האשים: "הרבנות הראשית לישראל שהקים לפני 100 שנים בתרפ"א מרן הרב קוק - נחרבת בגללך" | דרעי: "הציבור רוצה כשרות והעריך את תעודת הכשרות של הרבנות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/07/21 18:47 יז באב התשפא

משה ארבל נגד "מתן קריב כהנא": "תתבייש לך"
ארבל וכהנא, צילום: צילום מסך ערוץ כנסת

חבר הכנסת משה ארבל תקף היום בצורה יוצאת את השר לשירותי דת מתן כהנא, וכינה אותו רפורמי שמושפע מח"כ גלעד קריב הרפורמי בעצמו. את דבריו במליאת הכנסת התחיל ארבל בציטוט מריאיון שהעניק כהנא לעיתון הארץ, שנערך לאחר פרסום הרפורמה במערך הכשרות.

כך תיאר ארבל את שאמר "מתן קריב כהנא": "'כשבאתי לשר האוצר השבוע בישיבת הממשלה ופירטתי לו מה התכנית הוא כמעט התעלף מהתרגשות. אמרתי לו אביגדור אני רוצה שזה יהיה בחוק ההסדרים המוצמד לתקציב המדינה. הוא  אמר: ברור, ברור'".

ארבל הוסיף עוד קטע מהריאיון: "ממשיך עוד מתן קריב כהנא 'הרב הספרדי הראשי בכלל לא רצה להיפגש, יש להם אינטרסים. כשרות  הרב יוסף, כשרות הרב שלום כהן'. תתבייש לך על הדיבור על גדולי ישראל. יש להם אינטרסים. יוסי ביילין שהיה שר הדתות לא העז לדבר ככה על גדולי ישראל. תתבייש לך. איזה דיבור זה. פיו של הרפורמי מדבר מתוך גרונך, לא שום דבר אחר. הרבנות הראשית לישראל שהקים לפני 100 שנים בתרפ"א מרן הרב קוק - נחרבת בגללך, על ידי שותפיך".

ארבל אמר שבעל הבית בממשלה הוא "ח"כ גלעד קריב הרפורמי, ואתה מושפע ממנו, אוי לרשע ואוי לשכנו. בסוף השבוע הזה הייתי בקיבוץ במועצה אזורית גליל עליון. ניגשת אלי קיבוצניקית בשם אסתר, פגשה אותי במכולת. לא היו לה שרוולים והיה לה מכנס קצר וכפכפים, היא לא שומרת שמרת. אמרה לי אסתר: 'אתה חבר כנסת מש"ס' - והתחילה לבכות, אומרת לי עוד 'מה אתם עושים לכשרות, אנחנו רוצים לאכול כשר. אני נוסעת בשבת אבל אני רוצה לדעת שאני אוכלת כשר' - ואת זה אתה מחריב בידיים מתן. עוד לא מאוחר. היהירות והשחצנות הזו בסוף פוגעות במוסד הרבנות הראשית והמדינה היהודית. תתבייש". 

יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, תקף בחריפות גם הוא את רפורמת הכשרות של השר כהנא. בפתח ישיבת הסיעה שהתקיימה היום בכנסת, אמר דרעי: "יש כאן מגמה לחסל את זהותה היהודית-מסורתית של מדינת ישראל. כמו שיש רפורמים בארצות הברית, יש רפורמים גם בארץ, שאולי הולכים עם כיפה אבל רוצים לכונן דת חדשה, מנותקת מהרבנים המסורתיים. לא לחינם הראשון שברך על הרפורמה הוא הח"כ הרפורמי גלעד קריב, או חובב הכשרות ליברמן שהתהדר בכך שהוא אוכל חזיר. שעושה קידוש בליל שבת וגם מעשן סיגר. זו היהדות החדשה שהם רוצים להביא לכאן".

"כמו שאיש לא היה מעלה על דעתו לחולל רפורמה במערכת הבריאות בלי להתייעץ עם רופאים ומומחים, כך גם בכשרות, יש מועצת הרבנות הראשית שהיא על פי חוק מייצגת את הרבנות במדינת ישראל ושר הדתות פועל במכוון נגד מועצה זו".

הרב עובדיה יוסף זצ"ל

הרב עובדיה יוסף זצ"ל. צילום: oav Ari Dudkevitch / FLASH90

על דברי השר כהנא שאמר שלרב עובדיה יוסף זצ"ל היו אינטרסים בנושא הכשרות אמר דרעי: "הראשל"צ הרב יצחק יוסף שזועק במר ליבו נגד הרס הכשרות, והשר בשיא החוצפה מייחס לו "אינטרסים אישיים" של בד"צ בית יוסף. זה מעיד על בורותו המוחלטת של השר כהנא שהרפורמה שלו תחזק את הבדצ"ים ותחליש את הרבנות".

בסיום דבריו אמר דרעי: "אנחנו דואגים רק לציבור הרחב שרוצה כשרות והעריך את תעודת הכשרות של הרבנות, ומעתה גם חנות שמחללת שבת תקבל תעודה. ייפתח כאן שוק פרוע של כשרויות לשליש ורביע".