הליכוד בראש, ימינה ותקווה חדשה מתרסקות: סקר מנדטים

במידה ונתניהו לא פורש מהחיים הפוליטיים הליכוד זוכה ל-33 מנדטים, ובתחתית הרשימה רע"מ וימינה עם 5 ומרצ ותקווה חדשה עם 4 | מה הציבור חושב על הסכם הטיעון של נתניהו?

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 16/01/22 20:40 יד בשבט התשפב

הליכוד בראש, ימינה ותקווה חדשה מתרסקות: סקר מנדטים
נתניהו במליאה, צילום: נועם מוסקוביץ' דוברות הכנסת

המערכת הפוליטית רותחת בעקבות הדיווחים על עסקת הטיעון של נתניהו, ובנט כבר הספיק לנסות ולהרגיע את הפרשנים הפוליטיים. במהדורה המרכזית של חדשות 12 פורסם סקר שערך מכון מדגם בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel ובודק את תמונת המנדטים הנוכחית אם נתניהו נשאר בראשות הליכוד, וכן את דעת הציבור על העסקה.

תמונת המנדטים

במידה והליכוד עם נתניהו בראש, נשאל בסקר: "אם הבחירות היו מתקיימות היום, לאיזו מפלגה היית מצביע/ה". הליכוד בראשות נתניהו זוכה בסקר ב-33 מנדטים, לצידה יש עתיד בראשות לפיד עם 18 מנדטים. ש"ס וכחול לבן עם 9 כל אחת. העבודה, יהדות התורה והציונות הדתית עם 7 מנדטים כל אחת. הרשימה המשותפת וישראל ביתנו זוכות ל-6 מנדטים. ימינה ורע"מ עם 5 מנדטים, ומרצ ותקווה חדשה עם 4.

הסדר טיעון: מה הציבור חושב?

בסדר נשאלה השאלה האם אתה תומך או מתנגד להסדר הטיעון של נתניהו, שלפיו יורחק מהחיים הפוליטיים למשך 7 שנים. 51% השיבו "סך הכול מתנגד". 30% ענו "סך הכול תומך" ו-27% ענו "מאוד מתנגד", 24% "די מתנגד", 20% ענו "די תומך" ו-10% בלבד השיבו "מאוד תומך". 

לשאלה "אם בנימין נתניהו יפרוש מהחיים הפוליטיים, מה את/ה מעדיפ/ה שיקרה?", 39% השיבו כי הם תומכים בהמשך כהונת הממשלה הנוכחית, לצד 28% שהשיבו כי הם מעוניינים בקיום בחירות חדשות ו-24% שענו "שתקום ממשלה חדשה בראשות הליכוד בכנסת הקיימת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן