בלעדי גורמים ביהדות התורה: ליצמן לא יפרוש, הוא רק מנסה להתנער מכתב האישום

חבר הכנסת יעקב ליצמן, שמכהן בכנסת למעלה מעשרים שנה הודיע על פרישה, גורמים במפלגה מספרים לחדשות כיפה: "זה ספין, הכל נועד כדי להתנער מכתב האישום"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/12/21 12:56 כג בטבת התשפב

גורמים ביהדות התורה: ליצמן לא יפרוש, הוא רק מנסה להתנער מכתב האישום
ליצמן עם דרעי, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

מי שכיהן בעברו כשר הבריאות וכשר הבינוי והשיכון, וכיום משמש כחבר כנסת מטעם סיעת יהדות התורה, יעקב ליצמן, הטיל אמש פצצה והכריז כי לא יתמודד בבחירות הבאות לכנסת. גורמים במפלגה מטילים ספק בהצהרה של ליצמן.

בשיחה עם חדשות כיפה אומרים גורמים ביהדות התורה: "ההודעה של ליצמן היא ספין, הוא לא יפרוש עד שהוא ימות, הכל נועד כדי להתנער מכתב האישום". בראיון לצמד העיתונאים משה גלסנר ואבי בלום בערוץ "כנסת", הצהיר אמש ליצמן: "אם יהיו בחירות חדשות - אני לא מתמודד, לא אלך לכנסת עוד פעם. אני חושב שבגיל שלי, אני מתקרב ל-74, קרוב ל-23 שנים בכנסת - לא צריך להגיע למצב שיסחבו אותי לכנסת".

בלי שנשאל, מיהר ליצמן להבהיר את עיתוי ההודעה שלו: "לא שייך לשום דבר של התיקים שלי, אין לי שום הסדר. קדנציה הבאה, החלטתי מזמן לא להתמודד יותר, צריך לתת לכוחות הצעירים. עשיתי משהו? אני פורש ללא קשר לשום הסדרי טיעון. חד שמעית, אין לי עסקת טיעון". 

אמירתו של ליצמן מגיע אחרי פרסום כתב האישום נגד חבר הכנסת אריה דרעי. כתב האישום, אשר יוגש במסגרת הסדר טיעון, מייחס לח"כ דרעי עבירות לפי חוק מיסוי מקרקעין ופקודת מס הכנסה. כחלק מהעסקה דרעי יפרוש מהכנסת. בהודעת הפרידה הודיע דרעי כי ימשיך להנהיג את תנועת ש"ס.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן