ישלם קנס בגובה 180 אלף שקלים: הסדר הטיעון של אריה דרעי

יו"ר תנועת ש"ס יודה בשתי עבירות של אי-דיווח מס, ישלם קנס וככל הנראה, יתפטר מתפקידו כחבר כנסת. בפרקליטות לא התחייבו שלא לבקש להטיל על דרעי קלון - אך נראה שלא תוגש בקשה שכזו בהמשך

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/12/21 19:55 יח בטבת התשפב

ישלם קנס בגובה 180 אלף שקלים: הסדר הטיעון של אריה דרעי
דרעי. עסקת טיעון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר הפרסומים אתמול, הערב (ד') נחתם הסדר הטיעון עם יו"ר ש"ס, חבר הכנסת אריה דרעי. במסגרת ההסדר ישלם דרעי קנס בגובה 180 אלף שקלים, יודה ויורשע בשתי עבירות של אי-דיווח מס - ויתפטר מתפקידו כחבר כנסת. 

בפרקליטות לא התחייבו שלא לבקש להטיל על דרעי קלון - אך מסתמן שלא תוגש בקשה כזו. לפני כשנה הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לראשונה, כי בכוונתו להעמיד את דרעי לדין בכפוף לשימוע, ואחרי שנערך השימוע בעניינו החליט מנדלבליט להגיש את כתב האישום. 

ההתפטרות של דרעי תוריד מסדר היום את שאלת הקלון בעבירות, שכן, לא יהיה חבר כנסת. בפרקליטות לא התחייבו אמנם שלא לבקש להטיל עליו קלון - אך נראה שלא תוגש בקשה שכזו. הדרישה עלולה לעלות שוב במקרה ולאחר הבחירות הבאות ירצה להתמודד לכנסת.

במידה ודרעי יתפטר, הבא ברשימת ש"ס הוא חבר הכנסת לשעבר יוסי טייב. לכנסת ה-24 כבר נכנס טייב פעם אחת אחרי שדרעי התפטר במסגרת החוק הנורווגי. בהמשך נאלץ לסיים את תפקידו עם הקמת הממשלה ודרעי חזר לכהן כחבר כנסת. 


(יוסי טייב באולפן כיפה, ארכיון)

החקירות נגד דרעי החלו כבר לפני שש שנים, כאשר ההערכות היו כי דרעי יסרב לכל עסקה ובכוונתו למצות את המשפט ולהילחם כדי לנקות את שמו. דרעי טען כי הוא סובל מעינוי הדין בשל האורך החריג של החקירות שמתנהלות נגדו עוד טרם הוגש כתב האישום.

על פי עסקת הטיעון ירוכך הניסוח של עבירות המס ודרעי לא ירצה עונש מאסר או עבודות שירות. לאחר אישור העסקה, דרעי יתפטר מהכנסת ולא יתנהל דיון קלון בעניינו - מה שיאפשר לו להתמודד בכנסת הבאה.