מוסי רז מגיב לאיומים של ניר אורבך: "הוא לא יעכב אף חקיקה"

אמש הוציא יו"ר ועדת הכנסת, ניר אורבך הודעה חריגה לפיה יעצור חקיקה של גורמי שמאל בממשלה | חבר הכנסת מוסי רז עונה לאורבך ואומר לחדשות כיפה: "אין הסתה מצד חברי כנסת מהשמאל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/12/21 12:27 יב בטבת התשפב

מוסי רז מגיב לאיומים של ניר אורבך: "הוא לא יעכב אף חקיקה"
מוסי רז, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

חבר הכנסת ניר אורבך מרשימת ימינה הפתיע אתמול (ד') את חברי הקואליציה והודיע באופן חריג שיעכב חקיקה של גורמי שמאל בממשלה בעקבות הקריאות והשיח סביב אלימות המתנחלים. חבר הכנסת מוסי רז ממר"צ עונה לאורבך ומודיע כי החקיקה לא משמאל תתנהל כרגיל. 

בשיחה עם חדשות כיפה המשיך רז את הקו שמוביל שר הבט"פ עמר בר-לב ואמר: "יש להאבק באלימות מתנחלים. אורבך צודק שהוא נגד הסתה". רז הוסיף וצינן את ההצהרות של אורבך: "אני לא יודע למי הוא מתייחס  אבל כיוון שאין הסתה מצד חברי כנסת מהשמאל הוא לא יעכב אף חקיקה".

כאמור, לאור האמירות המסיתות של מספר חברי קואליציה, יו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך, הודיע אתמול ליו"ר הקואליציה עידית סילמן, כי לא יקדם חקיקה של אותם גורמים בוועדת הכנסת. דבריו מגיעים לאחר סערת דברי השר לביטחון הפנים עמר בר-לב בנוגע ל"אלימות המתנחלים".

אורבך פתח את פנייתו לסילמן, וכתב: "אנו שותפים מרכזיים בקואליציה ובממלה שקמה לפני חצי שנה. האמנתי ואני עדיין מאמין כי הקמת הממשלה היתה צורך אמיתי להפסיק את מערכת הבחירות הבלתי פוסקת ולהוצאת מדינת ישראל מהכאוס אליו נקלעה בשנים האחרונות. כחבר בקואליציה אני יודע כי הממשלה הנוכחית על גווניה השונים עובדת למען כלל אזרחי ישראל, זה כוחה וזהו המתכון להישרדותה". 

יחד עם זאת כתב אורבך, "אני עוקב בדאגה אחר הודעות מסיתות של חברים בקואליציה שמטרתן להכתים ולפגוע בציבור המתיישבים היקר, שנשלח כחוק על ידי ממשלות ישראל ליישב את ארץ ישראל, בו בזמן שטרור פלשתיני פושה ברחבי יהודה ושומרון ושגרת חייהם של מאות אלפי מתיישבים מופרת. אמירות שלאחר מכן משמשות גופים זרים ופלשתינים להכפשת מדינת ישראל ופוגעת באינטרס הלאומי שלה", כתב אורבך. 


(שקד על אלימות המתנחלים).

לסיום כתב אורבך: "לאור זאת, כיו"ר ועדת הכנסת ברצוני להודיעך כי מעצה ואילך, כל הצעת חוק שתעלה מצד חברי הכנסת הללו לא תקודם על ידי בוועדת הכנסת. כל עוד חברים בקואליציה פוגעים בי ובציבור אותו אני מייצג אני לא מתכוון לתמוך בשום יוזמה או חקיקה מצדם".