גנץ חושף: איראן ניסתה להטיס חומרי נפץ לארגוני טרור ביהודה ושומרון

שר הביטחון נאם באוניברסיטת רייכמן וסיפר שכלי הטייס הבלתי מאויש יורט סמוך לבית שאן ונשא עליו חומר נפץ מסוג TNT שיועד למחבלים ביהודה ושומרון. על הסוגיה האיראנית: "מול האיום יש לעולם כלים רבים לפעול, והוא חייב להפעיל אופציה שניה לאפשרות הדיפלומטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/21 11:59 יט בכסלו התשפב

גנץ חושף: איראן ניסתה להטיס חומרי נפץ לארגוני טרור ביהודה ושומרון
בני גנץ, צילום: שמוליק עלמני

בני גנץ נאם היום הבוקר (ג') באוניברסיטת רייכמן כחלק מכנס הרצליה. בנאום שפנה לעולם - הציג שר הביטחון את שיטות הפעולה של איראן ואת בסיס שאיפתה להפוך להגמון עולמי שיכפה את האידיאולוגיה הרדיקלית שלה. בנוסף גנץ פירט על מקרה בו איראן ניסתה להעביר חומרי נפץ לתחומי יהודה ושומרון באמצעות כלי טיס בלתי מאויש. הוא הדגיש בנאומו את חשיבות שיתוף הפעולה והברית  עם ארה"ב ומדינות העולם.

"ישראל אינה 'עם לבדד ישכון', והאיום האיראני אינו רק עליה. איראן מבקשת להפוך להגמון אזורי ולאחר מכן לעולמי, ולהשליט אידיאולוגיה קיצונית, שבו זכויות אדם נרמסות, להט"בים נתלים, נשים מודרות, והמשאבים מוקצים לטובת המשטר". אמר גנץ בתחילת נאומו.

"איראן מנסה להפוך להגמון איזורי"

"השיטה האיראנית להפוך להגמון אזורי היא להשתלט על מדינות נחשלות כמו תימן שנמצאת במקום האחרון במדד המדינות "השבירות", סוריה שנמצאת במקום השלישי לפני האחרון, עיראק ולבנון. השיטה ברורה – first we take Damascus, than we take Berlin". אמר שר הביטחון ביחס לשליטה האיראנית האיזורית.

"בחודש פברואר 2018, שיגרה איראן כטב"מ מסוג שאהד 141 משדה התעופה T4 בסוריה, שנשא חומר נפץ מסוג TNT.  הכטב"מ יורט סמוך לבית שאן ויעדו היה להבנתנו גורמי טרור ביהודה ושומרון" חשף גנץ על הנסיון ואמר "איראן לא רק משתמשת בכלי טיס בלתי מאויישים כדי לתקוף, אלא גם בכדי לבצע העברות אמל"ח לשלוחיה". 

במהלך נאומו פירט גנץ על מבנה הפעולה של איראן במספר מדינות נוספות "איראן פועלת גם מחוץ לאזור, מעבירה נפט ואמל"ח לוונצואלה, מפעילה את כוח קודס בדרום אמריקה ומנסה להחדיר את השפעתה לאפגניסטאן. הטרור האיראני מקודם באישור המנהיג חמינאי ותחת דירקטיבת צמרת המשטר. אחד הכלים המרכזיים הוא כטב"מים, כלי נשק מדויק, שיכול להגיע למטרות אסטרטגיות בטווח של אלפי קילומטרים, ובכך היכולת הזו מסכנת כבר היום את המדינות הסוניות, כוחות בינלאומיים במזרח התיכון וגם מדינות באירופה ובאפריקה."

צילום: Atia Mohammed/Flash90

"אופציית הפעלת הכוח נמצאת על השולחן"

יו"ר כחול לבן התייחס למחויבות העולם ביחס למעשים התוקפנים של איראן ואמר: "מול האיום יש לעולם כלים רבים לפעול, והוא חייב להפעיל פלאן בי לאופציה הדיפלומטית. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא עם ידידנו האמריקאים ועם מדינות נוספות. לעולם יש כלים ויש אינטרס לעצור את איראן, שפוגעת בכלכלה, במדיניות החוץ, בביטחון ובערכים המוסריים."

"אין ספק שעדיף פתרון דיפלומטי, אך לצידו חייבת להיות על השולחן גם הפעלת כוח, שהיא המשך הדיפלומטיה באמצעים אחרים". אמר שר הביטחון על האופציות השונות לפעולה וסיכם  "אני מודה לידידנו האמריקאים על הסנקציות והפעולות שנקטו באחרונה בהקשר זה בכדי להגיע למטרה המשותפת".
 


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן