מזכיר הממשלה במכתב לראש העיר ירושלים: להתנגדות שרת התחבורה "אין מעמד משפטי"

פרויקט הרכבל לכותל ימשיך. במכתב ששלח מזכיר הממשלה שלום שלמה לראש עיריית ירושלים ציין שאין מניעה להמשיך בפרויקט למרות עמדתה של שרת התחבורה מיכאלי שמתנגדת למהלך. שלמה: "תכנית הרכבל לעיר העתיקה היא בגדר דין ואין בעמדתה של שרת התחבורה כדי לשנות ממנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/21 09:35 כד בכסלו התשפב

מזכיר הממשלה במכתב לראש העיר ירושלים: להתנגדות שרת התחבורה "אין מעמד משפטי"
תחנת הרכבל בירושלים, הדמיה, צילום: הרל"י (הרשות לפיתוח ירושלים)

מזכיר הממשלה הודיע הבוקר (א') לראש העיר ירושלים משה ליאון כי להתנגדות השרה מירב מיכאלי בנוגע לפרויקט הרכבל לכותל "אין מעמד משפטי". כזכור פרויקט הרכבל עתיד להתפרס על פני 1.4 ק"מ בין מתחם התחנה הראשונה בעמק רפאים לבין מתחם קדם בעיר דוד, קרוב לשער האשפות.

ההבהרה של מזכיר הממשלה נעשתה בהנחיית ראש הממשלה נפתלי בנט. במקביל הבוקר ידון בג"ץ בעתירות של ארגוני השמאל הקיצוני והפלסטיני נגד הקמת הרכבל.

במכתב ששלח שלום שלמה למשה ליאון, אחרי התנגדותה של שרת התחבורה לביצוע פרויקט הרכבל לכותל אמר מזכיר הממשלה  "ברצוני להבהיר אחר בירור עם היועץ המשפטי לממשלה, כי אין להתנגדות שרת התחבורה מעמד משפטי בשלב זה, מאחר שמדובר בתוכנית מתאר ארצית לתשתית לאומית שאושרה על ידי ועדת השרים לענייני תכנון, בניה, מקרקעין ודיור, וקיבלה תוקף של החלטת ממשלה ב-21 בנובמבר 2019".שלמה קבע ששרת התחבורה לא יכולה לבטל את פרויקט הרכבל: "לפיכך, תכנית הרכבל לעיר העתיקה היא בגדר דין ואין בעמדתה של שרת התחבורה כדי לשנות ממנו", הדגיש שלמה. "כל עוד לא תבוטל או תשונה התוכנית היא דין קיים ומחייב".

(הדמיית הרכבל העתידי לעיר העתיקה).

הדמיה של תחנת הרכבל בירושלים

הדמיה של תחנת הרכבל בירושלים צילום: הרל"י (הרשות לפיתוח ירושלים)

מירב מיכאלי: "הנזק יעלה על התועלת"

בתשובה לשאילתה של ח"כ אלון טל ענתה מיכאלי "אין לרכבל תפקיד תחבורתי משמעותי" וכי "הנזק יעלה על התועלת. על כן אין המשרד עליו אני אמונה מסתמך עליו. לצורך שירות לעיר העתיקה מקדם משרד התחבורה את תוואי הקו הזהוב של הרכבת הקלה בהתאם לתוכנית האסטרטגית להסעת המונים בירושלים" אמרה השרה. והוסיפה: "ברצוני לציין לגבי ישימות הפרויקט בעתיד, כי יש לבחון ברגישות הראויה את הנזקים הנופיים של הפרויקט באגן העיר העתיקה ובנכסי מורשת החשובים לנו כל כך, ואת ההשלכות המדיניות והביטחוניות של קידומו".

כזכור, מטרת פרויקט הרכבל היא לייצר נגישות מהירה אל הכותל המערבי והעיר העתיקה. בנוסף, הרכבל אמור להוות אטרקציה תיירותית, ולהיות סגור בשבתות וחגים. הנסיעה ברכבל תהיה באמצעות כרטיס הרב-קו, והוא צפוי להוות חלק ממערך התחבורה הציבורית בירושלים. תאריך מועד הסיום של המיזם מתוכנן לשנת 2021. 


להורדת הקובץ

(המכתב של מזכיר הממשלה למשה ליאון).