מתן כהנא מסביר: "מהי בעצם תכנית הכשרות?" | צפו

לאחר שספג ביקורת קשה מהרבנות הראשית ומארגוני כשרות, השר לשירותי דת מימינה מסביר את הצד שלו בעניין רפורמת הכשרות. "כשאנחנו עסקנו בכתיבת התכנית, היו כאלה שהיו עסוקים בהפצת מידע מוטעה עליה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/21 09:53 כ בכסלו התשפב

מתן כהנא מסביר: "מהי בעצם תכנית הכשרות?" | צפו
השר כהנא, צילום: ללא

"לפני כשבועיים אושרה בקריאה שלישית בכנסת התוכנית שלי לשיפור מערך הכשרות במדינה.
כשאנחנו עבדנו על התוכנית, היו כאלה שהיו עסוקים בהפצת מידע מוטעה. אז בואו נעשה רגע סדר. העיקרון של התוכנית פשוט - פתיחת שוק הכשרות לתחרות והפיכת הרבנות הראשית לרגולטור שקובע מהי כשרות ומפקחת על נותניה", כך נפתח הסרטון בו מסביר מתן כהנא על הרפורמה שלו.


(צפו בסרטון ההסברה של מתן כהנא).

בסרטון הוא מסביר על יתרונותיה של התכנית שלו ומציין את הישגיה: ביטול כפל כשרויות, תחרות שתשפר את השירות, הקמת מנגנון פיקוח יעיל, ריסוק הרגולציה על ייבוא מוצרים כשרים וחיזוק הרבנות הראשית.

כהנא עומד תחת מתקפות רבות לאחר קידום התכנית, ובין היתר זכה לגינוי מצד הראשון לציון הרב יצחק יוסף. "הפרצה הזו שעושים שכל רב שירצה לתת כשרות כל זה עושה שר הדתות כדי למצוא חן בעיני דוד סתיו, זה שמרן אמר עליו שאין בו יראת שמיים" פתח הרב יוסף, והמשיך בהתייחסות על רפורמת הכשרות והכשר לצוהר: "הוא עושה הכל למצוא חן בעיניו כדי שיהיה לו הכשר של רבני צוהר. מי יודע איזה חורבן זה יביא".

לראשונה מאז החל הליך חקיקת רפורמת הכשרות, נפגש אתמול (ג') שר הדתות עם רב העיר פתח תקווה, הרב מיכה הלוי. בפגישה השתתף גם תושב העיר, יו"ר סיעת ימינה, חבר הכנסת ניר אורבך. הרב הלוי ציין כי הוא עדיין מסויג מהתכנית אך הדגיש, "אני סמוך ובטוח שכל כוונותיו של השר הוא להיטיב עם הכשרות והרבנות בישראל, וכך אני דואג להגיד בכל מקום".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן