יוראי להב הרצנו חושף: "אני ובן זוגי רוצים ילדים אבל פונדקאות זה מאוד יקר"

בכנס מיוחד שיזמה ח"כ יוליה מלינובסקי בנוגע לחוק הגיור אותו מקדם שר הדתות מתן כהנא, דיבר ח"כ יוראי להב הרצנו על הסיבה שבגללה עדיין אין לו ולבן זוגו צפריר ילדים | "אני לא מוכן לקחת כסף מההורים שלי"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/11/21 15:32 יט בכסלו התשפב

יוראי להב הרצנו חושף: "אני ובן זוגי רוצים ילדים אבל פונדקאות זה מאוד יקר"
יוראי להב הרצנו, צילום: Yossi Aloni/Flash90

וידוי אישי בוועדה לשירותי דת: חבר הכנסת יוראי להב הרצנו ממפלגת יש עתיד הגיע לדיון שנערך בנושא גיור וסיפר מדוע עדיין אין לו ילדים, ועל רצונו שילדיו יהיו יהודים, "לפי המצב כיום לא יתנו להם להתגייר". שר הדתות מתן כהנא לא הוזמן לדיון.


(יוראי להב הרצנו בוידוי אישי).

ח"כ יוראי להב הרצנו, התייחס בדיון על מערך הגיור בנוגע להליך הכרה בילדים שמגיעים דרך פונדקאות, ושיתף מחייו, "לצפריר ולי אין ילדים עדיין. זה מאוד יקר כל הליך הפונדקאות ואני לא רוצה שהוריי יממנו את הנכדים שלהם. אני לא יודע מה יהיה על הילדים שלי כי ככל הנראה הם לא יהיו לאמא יהודייה אבל הם יהיו יהודיים לכל דבר. כי אני יהודי בכל רמ"ח איבריי, ילדיי מתוך בחירה יגדלו כאן במדינת ישראל זה חשוב לי מאוד שהם יגדלו על מורשת ישראל", סיפר יוראי.

"אבל סביר להניח שהם לא יהיו רשומים ברשומות כיהודיים. בהקשר הזה חשוב לי לומר היהדות לא שייכת לאף אחד ולאף אחד אין מונופול על היהדות. אני ורבים מהקהילה הגאה עושים את כל מה שמצפים מאתנו ואז לא נותנים לילדים שלנו להיות יהודיים. אני מגדיר את עצמי יהודי לפני שאני מגדיר את עצמי כישראלי. אחד הערכים שחשובים ביהדות זה הסובלנות והכרת האחר", הוסיף.

יוליה מלינובסקי: "יש לשנות את מערך הגיור"

יו"ר הוועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי, אמרה בדיון: "עלו רק מקצת העדויות. ילדים שגדלים במשפחות יהודיות, לא מעלים את זה על דעתם - בתודעה העצמית שלהם הם יהודים למהדרין ואז מתגלה להם שבעצם לא. זה משבר ורעידת אדמה. יש כאן עניין של תפיסה אם רוצים להישאר עם תעודות או להבין שהמציאות השתנתה ויש לשנות את מערך הגיור".