מיכאלי תקדם תחבורה ציבורית בשבת | מתן כהנא: "לימינה זכות וטו בעניין"

שרת התחבורה אמרה כי ההסכם הקואליציוני כלל הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. שר הדתות מיהר להגיב: "ההסכם הקואליציוני נותן לימינה זכות וטו בענייני דת ומדינה. נושאים אלה יפתרו בהסדרה רחבה או שלא יפתרו בכלל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/11/21 18:59 יב בכסלו התשפב

מיכאלי תקדם תחבורה ציבורית בשבת | מתן כהנא: "לימינה זכות וטו בעניין"
כהנא נגד ניכאלי, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

מחלוקת נוספת בממשלה. שרת התחבורה מרב מיכאלי הגיעה הערב (ג') לכנס "הנהגות הקיבוצים השמיני" של התנועה הקיבוצית בגליל העליון. במהלך דבריה בכנס התבטאה מיכאלי, ולא בפעם הראשונה, בעד הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. "תחבורה ציבורית בשבת הוא חלק מההסכמים הקואליציוניים של מפלגת העבודה, ואני לוקחת על עצמי לקדם פורמט שיעבור בהסכמה ויאפשר תנועה בשבת".

השר לענייני דת מתן כהנא מיהר להגיב לדברי השרה מיכאלי: "ההסכם הקואליציוני נותן לימינה זכות וטו בענייני דת ומדינה. נושאים אלה יפתרו בהסדרה רחבה או שלא יפתרו בכלל. או שכולם הולכים אחד לקראת השני או שנמשיך לריב. לא יהיו מהלכים חד צדדיים לשום כיוון".

נזכיר כי בהסכם הקואליציוני עליו חתמה מפלגת העבודה בראשות מיכאלי מול מפלגת יש עתיד, נכתב בסעיף מספר 19 שעוסק בנושאי דת ומדינה, כי שתי המפלגות מתחייבות לפעול בכל הכלים העומדים לרשותן לרבות באמצעות קידום חקיקה ביוזמת הממשלה, בין היתר ל"הפעלת תחבורה ציבורית בשבת". 

מנגד, בהסכם שנחתם בין מפלגת ימינה ויש עתיד, נכתב בסעיף 24: "ישמר הסטטוס-קוו בסוגיות בעלות זיקה לענייני דת ומדינה לרבות שבת". עוד נכתב: "ככל שחקיקה הסוטה מגבולות הסטטוס-קוו תקודם בכנסת, יצביעו כל חברי סיעות הקואליציה נגדה ותופעל משמעת קואליציונית להסרתה מסדר היום". עוד נכתב כי לימינה יש וטו בנושאי דת ומדינה.