יולי אדלשטיין: "אני היחיד שיכול למנוע מלפיד את ראשות הממשלה"

חודש אחרי שהודיע כי יתמודד לראשות הליכוד מול היו"ר המכהן, נתניהו, ח"כ יולי אדלשטיין מספר מדוע החליט להתמודד: "הבנתי שהוא לא יפרוש, צריך להתחיל לגלגל את הכדור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/21 07:21 ז בכסלו התשפב

יולי אדלשטיין: "אני היחיד שיכול למנוע מלפיד את ראשות הממשלה"
אדלשטיין ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 

לאחר שהפתיע רבים כשסיפר מול המצלמות כי יתמודד מול ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו על ראשות תנועת הליכוד, ח"כ יולי אדלשטיין מבקש לעשות סדר ולשתף איך הכל התחיל - ואיך הוא מצפה שיסתיים. 

בראיון עימו שיפורסם מחר במוסף "שישבת", הוא מנסה לפזר את הערפל מעל המהלך, כשעוד אין מועד לפריימריז בליכוד. אדלשטיין מתעקש שהחלטה לצאת לקרב מול נתניהו אינה קשורה למתיחות מולו, אלא אך ורק לממשלה הנוכחית. יש לו גם תוכנית להפילה "עוד השנה", לדבריו. "היחיד שיכול למנוע מיאיר לפיד להיות ראש הממשלה זה יולי אדלשטיין", מעיד אדלשטיין על עצמו. הראיון המלא שהעניק לכתבת הכנסת, דניאל רוט אבנרי, יפורסם מחר (ו') במוסף  "שישבת" של "ישראל היום".

אדלשטיין מעריך שהפריימריז לליכוד יתקיימו בשנה הקרובה, מספר על השיחה האישית שהיתה לו עם נתניהו, ומגלה באשר להתמודדות בליכוד: "הגעתי למסקנה כפולה: האחת, שנתניהו לא מתכוון לפרוש מתפקידו ולא הולך לשום מקום, וזו זכות; והשנייה, אם אני לא אתחיל לגלגל את הכדור, שום דבר בליכוד לא יזוז".

בראיון תוקף אדלשטיין את הממשלה הנוכחית. "יכולתי, אחרי הטירוף כשר הבריאות, להגיע למליאה, להרים את היד - ובשאר הזמן ליהנות מהחיים ולחכות שהגלגל יסתובב. אבל אני נמצא כאן לא בשביל להיות ח"כ ולקבל משכורת. יש מדינה שבינתיים מנוהלת בידי אנשים שאין להם מושג איך מנהלים מדינה. יש בקואליציה הזו אנשים שלא לי ולא ל-90 אחוזים ממדינת ישראל יש חזון משותף איתם לגבי עתיד המדינה. הכוונה לתנועה האסלאמית".

בראיון מתייחס אדלשטיין להשוואה בינו לגדעון סער ומתחייב שלא יקים מפלגה עצמאית, משתף למה הוא מכנה את מפלגת העבודה "אחות", טוען שאי אפשר לסקור את מתפקדי הליכוד, ומגלה מה למד מהחיקוי שלו ב"ארץ נהדרת".

ולאלה שמשבחים אותו על גילוי האומץ להתמודד נגד נתניהו, הוא אומר: "נתניהו לא מאיים. ראיתי בחיי אנשים הרבה יותר מאיימים. אני בוגר גולאג (מחנה כפייה סובייטי), ובתי סוהר, כרישים של העולם התחתון הסובייטי שנמצאים איתך בתא 24/7. אז שלא יחשוב איש במערכת הפוליטית שהוא יכול להבהיל אותי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן