נתניהו לכלפון: "לציונות הדתית יש לב גדול, אבל יש לה מוח קטן"

חבר הכנסת יום טוב כלפון חושף עוד פרטים פגישתו עם נתניהו לפני העברת התקציב | לאחר שפרסם בתקשורת את ההצעה של יושב ראש האופוזיציה, כעת נחשפים פרטים מהשיחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/21 11:04 ה בכסלו התשפב

נתניהו לכלפון: "לציונות הדתית יש לב גדול, אבל יש לה מוח קטן"
כלפון, צילום: דוברות ח"כ כלפון

עד ליום שישי האחרון, בו עבר התקציב, האופוזיציה עשתה ככל שביכולתה בכדי לסכל את המאורע המשמעותי שמקדמת ממשלת השינוי של בנט ולפיד. כחלק מהמאמצים, פנו מלשכת נתניהו אל לשכתו של חבר הכנסת יום טוב כלפון, האחרון ברשימת ימינה, לפגישה מיוחדת.

בהסכמתו של כלפון להגיע לפגישה הייתה הפתעה מסוימת, והיה לה פוטנציאל גדול להכרעת בכף. בסופו של דבר, כידוע, הפגישה לא הניבה דבר והתקציב עבר לקול מצהלות הקואליציה. כלפון סיפר כי בפגישה הוצעו לו שלל המעות מרחיקות לכת.

היום נחשף כי לאחר שכלפון לא שעה להצעות נתניהו השיחה עברה לדיון על הציונות הדתית. בין השאר אמר נתניהו לכלפון: "אני אגיד משפט, ואל תיעלב מהמשפט הזה. לציונות הדתית יש לב גדול, אבל יש לה מוח קטן", כך על פי כלפון והפרסום בידיעות אחרונות.

אתמול אמר חבר הכנסת הצרפתי הצעיר כי "יש הנדסת תודעה. מפלגתי זוכה ליחס של הסתה – כמו שהיה בתקופת אוסלו ורצח רבין. אנשי ימינה מותקפים בגלל ההסתה" בראיון שנתן לאראל סגל בערוץ 20. הוא הוסיף: "אתם מחממים את הציבור עלינו, אפילו בתקופת אוסלו, בתקופת רבין, לא הייתה תעמולה שאתם העברתם".

בעבר אמר נתניהו על הציונות הדתית כי "יש לה לב טוב, לא תמיד מבינה בפוליטיקה". לאור העברת התקציב נראה כי האופוזיציה תצטרך להמתין להזדמנות אחרת להפלת הקואליציה.

(כלפון בראיון לחדשות כיפה)