הקרב על הראש מירי רגב על יולי אדלשטיין: "נתניהו ינצח אותו"

אחרי ההצהרה של אדלשטיין כי הוא מתכנן להתמודד מול נתניהו, בליכוד כבר נערכים למערכה על תפקיד היו"ר, כאשר השרה לשעבר אמרה כי היא מתכוונת לרוץ להנהגה רק לאחר עידן נתניהו. קרעי: "בעיצומו של מאבק בממשלה האנטי ציונית הראשונה, יולי יורה בנגמ"ש"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/10/21 08:12 ו בחשון התשפב

מירי רגב על יולי אדלשטיין: "נתניהו ינצח אותו"
רגב ואדלשטיין, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בבוקר שאחרי ההצהרה הדרמטית של בכיר הליכוד חבר הכנסת יולי אדלשטיין כי הוא מתכוון להתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד, התייחסה חברתו לסיעה, חברת הכנסת מירי רגב להצהרה ואמרה: "אני חושבת שיולי עושה טעות, כי נתניהו ינצח אותו". 

בראיון שהעניקה הבוקר (ג') לאריה גולן בכאן רשת ב' טענה סיפרה שרת התרבות לשעבר כי ההתמודדות שלה על ההנהגה תתרחש רק לאחר עידן נתניהו. 

לפני חודשיים אמרה רגב, שמככבת בחמישייה הראשונה של הליכוד, כי היא תומכת בראש ממשלה ממוצא מזרחי. "אני חושבת שהמזרחים, הליכודניקים, לאורך זמן בחרו באנשים בצבע הלבן להוביל אותם. אני חושבת שיום אחרי ביבי נתניהו הליכודניקים יצטרכו לעשות חשבון נפש". ועל כך הוסיפה הבוקר, "אם לא נוכל לאפשר גם לאנשים ממעמד בינוני-נמוך, לאנשים מהפריפריה, ולאלו שמייצגים את רוב מצביעי הליכוד, להיבחר לראש התנועה – ייווצר מצב שאנשים יקימו ליכוד ב'". האופוזיציה נערכת לישיבה של כל חבריה כבר ביום רביעי הקרוב, כאשר יש "חובת נוכחות", כפי שנמסר בהודעה. 

חבר הכנסת שלמה קרעי, ממקום מושבו בעשירייה השלישית ברשימת התנועה לכנסת ה-24, תקף בחריפות את המהלך של אדלשטיין. בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו כתב, "בעיצומו של מאבק בממשלה האנטי ציונית הראשונה, יולי יורה בנגמ"ש. זה אותו יולי שהתפטר מתפקידו במקום להיאבק בעריצות הבג"צ, זה אותו יולי שאיפשר במייל חשאי את דיון החסינות נגד נתניהו -חתרן נשאר חתרן. וזה אותו יולי שנתניהו ינצח בעז"ה בנוק אאוט". 

בראיון שהעניק אמש (ב') לעמית סגל מחדשות 12, נשמע אדלשטיין לוחמני מתמיד, וחושף כי הוא מתכוון לרוץ לראשות הליכוד מול היו"ר הנוכחי בנימין נתניהו. "הגיע הזמן להחליף דיסקט. הוא היה ראש ממשלה טוב, אבל אינו יכול להיבחר עוד. זה או אני - או ממשלה מסוכנת בראשות לפיד עם מרצ ורע"מ", אמר והוסיף כי "ניסינו ארבע פעמים עם נתניהו - למה שנצליח איתו בפעם החמישית"?

לאחר הראיון, נמסר מלשכתו של אדשלטיין:"בעקבות פניות כתבים לפרסומים חשוב לנו לשוב על הדברים שנאמרו הערב - אין לאדלשטיין שום כוונה להתחיל לזרוק בוץ או לקיים קמפיין שלילי. קמפיין השמצות רק יפגע בליכוד . המטרה של אדלשטיין היא לנצח בפריימריס כדי למנוע מלפיד, מרצ וחבריהם להמשיך ולהוביל את ישראל למדיניות שמאל מסוכנת ולהחזיר את המחנה הלאומית לשלטון  בראשות הליכוד. חייבים להבין - אין יותר זמן למשחקים ולכשלונות: זה או יולי או לפיד".