סערת הכשרות בלגן ברבנות | המנכ"ל של מתן כהנא נגד הרב יצחק יוסף

הרב הראשי הספרדי מארגן כנס שידון בבעיות של הרפורמות החדשות שמשרד הדתות בראשות השר כהנא מנסה להניע. מנגד מנכ"ל משרד הדתות פועל למניעת הגעת רבנים לאירוע: "חל איסור על עובדי ציבור להשתתף בכינוס פוליטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/21 18:56 כא בחשון התשפב

בלגן ברבנות | המנכ"ל של מתן כהנא נגד הרב יצחק יוסף
הרב יצחק יוסף, צילום: Hadas Parush/Flash9

הרב הראשי, הראשון לציון יצחק יוסף, הזמין רבני ערים, רבני מועצות ושכונות וראשי מועצות דתיות מרחבי הארץ לכנס שידבר על ההתמודדות עם הרפורמות השונות שהממשלה מקדמת. בכנס צפויים לדון ברפורמת הכשרות, רפורמת הגיור, רפורמה בנישואין, סמכויות הכשרות של רבני התיישבות, תפקוד המשרד לשירותי דת וכן שיתוף הפעולה עם הרבנים.

כפי שפורסם בחדרי חדרים הכנס צפוי להתקיים בחודש הבא במלון בטבריה. הכנס יערך במשך יומיים וצפויים לקחת בו חלק יושבי ראש המפלגות החרדיות אריה דרעי ומשה גפני, חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי, בצלאל סמוטריץ' ואבי מעוז.

בעקבות הפרסום, הוציא היום (רביעי) רוני מעתוק מנכ"ל המשרד לשירותי דת מכתב האוסר על ראשי המועצות הדתיות או רבנים המועסקים במועצות הדתיות להשתתף באירוע. הסיבה של המנכ"ל היא שהם עובדי ציבור ואינם יכולים להשתתף בכנס פוליטי". 

המכתב של שר הדתות |

המכתב של מנכ"ל המשרד לשירותי דת | צילום: ללא

כזכור הרב יוסף מחרים את השר כהנא, ואינו מוכן לדבר איתו על רפורמת הכשרות. בנאום שהתפרסם בכיכר השבת אמר הרב: "שר הדתות איך שהתמנה, הוא ביקש להגיע אלי", הוא בא, אמר לי אני מכבד את הרבנים הראשיים אבל יש לנו חילוקי דעות', שמעתם? הרבנים הראשים שכל ימיהם עוסקים בתורה, מחברי ספרים מרביצי תורה שישובים ועוסקים בתורה, יש חילוקי דעות? מה זה חילוקי דעות?".

בהמשך חשף את התנאי שלו כדי להסכים לנהל משא ומתן עם השר כהנא: "הם אומרים שיעשו פשרה. פשרה?  שיוציא את זה בבקשה מחוק ההסדרים ואז נראה אם אתה מוכן לפשרה, זה הרס חומת הכשרות".


(הפגנה נגד רפורמת הכשרות).
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן