הרשימה המשותפת נפגשת עם ארגוני הטרור ברמאללה

אחרי שביום שישי האחרון הוכרזו שש העמותות כארגוני טרור, נסעו חברי הרשימה המשותפת לרמאללה, תקפו את שר הביטחון ונפגשו עם נציגי העמותות: "מדובר באנשים מסורים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/10/21 20:35 כ בחשון התשפב

הרשימה המשותפת נפגשת עם ארגוני הטרור ברמאללה
חברי הרשימה המשותפת, צילום: David Cohen/Flash90

סערת העמותות: אתמול בישיבת הסיעה של הרשימה המשותפת אמר יו"ר הסיעה ח"כ איימן עודה כי הם מגנים את החלטתו של שר הביטחון בני גנץ להכריז על העמותות כארגוני טרור וכי הם יתמכו בארגונים. הערב נסעו חברי המפלגה לרמאללה ונפגשו עם ארגוני הטרור.

ח"כ סמי אבו שחאדה שיתף בטוויטר תמונות מהפגישה בה נראים חברי הכנסת כשחלקם עוטים כאפייה. שחאדה כתב: "נפגשים עכשיו בראמללה עם ששת ארגוני זכויות האדם שגנץ טוען שהם ארגוני טרור. מדובר באנשים מסורים שפועלים שנים רבות למען זכויות אדם וצדק ונגד הכיבוש והפשעים שלו. אני מציע לגנץ וחבריו להופיע בהאג מול ארגוני זכויות אדם אלו, והם מעכשיו מקבלים את התוצאה. האם יעז בני גנץ להופיע בהאג?".

אתמול במהלך ישיבת הסיעה גינו את החלטת גנץ ואמרו ברשימה המשותפת: "אנחנו ניפגש עם העמותות עליהם הכריז גנץ ארגוני טרור ונתמוך בהם". על התקציב הוסיפו חברי הסיעה: "התקציב מסוכן כי הוא מחזק את הכיבוש. זאת לא ממשלת שינוי היא ממשיכה את דרכו של נתניהו רק ללא נתניהו".

כזכור, ביום שישי הודיע שר הביטחון בני גנץ כי החליט להכריז על שישה ארגונים של החזית העממית ביהודה ושומרון כארגוני טרור. ההודעה הביאו למשבר חמור בקואליציה כשחברי מרצ תקפו את גנץ ואת ההחלטה, וחברי מפלגות הימין ושרת הפנים איילת שקד בראשם גיבו את שר הביטחון. 

גנץ הודיע כי לאחר פעילות משותפת של השב״כ והמטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור הוא חתם על צו המכריז כי שישה ארגונים של "החזית העממית לשחרור פלשתין" ביהודה ושומרון, ייחשבו לארגוני טרור. 

"ארגוני הביטחון ימשיכו לפעול ולהעצים את הפגיעה בטרור ובתשתית הטרור בכל מקום, ובכל האמצעים", אמר שר הביטחון וקרא "למדינות העולם ולארגונים, לסייע במאבק הזה, ולהימנע מקשר עם חברות וארגונים שמספקים את חומרי הבעירה לטרור".

עם פרסום ההודעה תקפו את גנץ חברי חברי כנסת מהקואליציה. "אלא אם כן יש מידע מודיעיני שבגינו הוכרזו ארגוני זכויות אדם פלסטיניים כארגוני טרור, המהלך הזה חמור ובטח לא מובן מצד מדינה ריבונית חזקה שלא צריכה להירתע מארגוני זכויות אדם, אלא להפך. אך יותר מכל האקט הזה לא מוסרי ורומס זכויות. בתחילת השבוע אוציא לשר הביטחון שאילתה בנושא", כך כתבה חברת העבודה נעמה לזימי ושותפתה לקואליציה גבי לסקי טענה: "ארגוני זכויות אדם הם לא ארגוני טרור. שר הביטחון חייב לבטל את ההכרזה".

 


(איימן עודה).