בקואליציה תוקפים את גנץ: "מהלך חמור, לא מוסרי ולא מובן"

בעקבות הודעת שר הביטחון כי החליט להכריז על שישה ארגונים פלשתינים כארגוני טרור, תקפו אותו חברי העבודה ומרצ. שרת הפנים איילת שקד גיבתה את אותו ואמרה: "פעולה חשובה של גנץ. טוב ששמים לזה סוף"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 23/10/21 19:39 יז בחשון התשפב

בקואליציה תוקפים את גנץ: "מהלך חמור, לא מוסרי ולא מובן"
במוקד המשבר, גנץ, צילום: David Cohen/Flash90

ביום שישי הודיע שר הביטחון בני גנץ כי החליט להכריז על שישה ארגונים של החזית העממית ביהודה ושומרון כארגוני טרור. ההודעה הביאו למשבר חמור בקואליציה כשחברי מרצ תקפו את גנץ ואת ההחלטה, וחברי מפלגות הימין ושרת הפנים איילת שקד בראשם גיבו את שר הביטחון. 

שר הביטחון גנץ הודיע אתמול כי לאחר פעילות משותפת של השב״כ והמטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור הוא חתם על צו המכריז כי שישה ארגונים של "החזית העממית לשחרור פלשתין" ביהודה ושומרון, ייחשבו לארגוני טרור. 

"ארגוני הביטחון ימשיכו לפעול ולהעצים את הפגיעה בטרור ובתשתית הטרור בכל מקום, ובכל האמצעים", אמר שר הביטחון וקרא "למדינות העולם ולארגונים, לסייע במאבק הזה, ולהימנע מקשר עם חברות וארגונים שמספקים את חומרי הבעירה לטרור".

עם פרסום ההודעה תקפו את גנץ חברי חברי כנסת מהקואליציה. "אלא אם כן יש מידע מודיעיני שבגינו הוכרזו ארגוני זכויות אדם פלסטיניים כארגוני טרור, המהלך הזה חמור ובטח לא מובן מצד מדינה ריבונית חזקה שלא צריכה להירתע מארגוני זכויות אדם, אלא להפך. אך יותר מכל האקט הזה לא מוסרי ורומס זכויות. בתחילת השבוע אוציא לשר הביטחון שאילתה בנושא", כך כתבה חברת העבודה נעמה לזימי ושותפתה לקואליציה גבי לסקי טענה: "ארגוני זכויות אדם הם לא ארגוני טרור. שר הביטחון חייב לבטל את ההכרזה".

שרת הפנים איילת שקד גיבתה את גנץ ואת המהלך ואמרה: "פעולה חשובה של שר הביטחון בני גנץ בעקבות מידע מודיעיני מוצק של השב״כ והמט״ל. כבר שנים רבות שהארגונים האלה מתחפשים לארגוני ״זכויות אדם״ שבפועל הם מהווים תמיכה לפעולות טרור של החזית העממית ודלק לאנשי ה-BDS. מדינות רבות תרמו לארגונים האלה וטוב ששמים לזה סוף".

ארגוני "זכויות אדם" מימנו משפחות שהידים ואסירים ביטחוניים

לפי הודעת משרד הביטחון מיום שישי, "ארגונים אלה הינם חלק מרשת של ארגונים הפועלים בכיסוי בזירה הבינלאומית מטעם החזית העממית, על מנת לתמוך בפעילותו ולקדם את מטרותיו".

שמות הארגונים: ועדת הנשים, המוסד המשפטי "אלצ'מיר", מוסד המחקר "ביסאן", ארגון "אלחק", התנועה העולמית להגנה על ילדים - סניף פלסטין (DCI-P) ו-ועדת הפעילות החקלאית (UAWC).
ארגונים אלו פעלו בכסות של "ארגוני חברה אזרחית", אולם משתייכים הלכה למעשה ומהווים זרוע של הנהגת הארגון, שמטרתה השמדת ישראל תוך נקיטת פעולות טרור. הארגונים שהוכרזו נשלטים על ידי בכירי החזית העממית לשחרור פלסטין ומעסיקים את פעילי החזית העממית רבים בתפקידי שטח וניהול, לרבות פעילים אשר היו מעורבים בפעילות טרור. גופים אלו משמשים כיסוי לקידום פעילות ארגון החזית העממית ולמימונו. בהתאם להנחיות מפקדת הארגון, שיוכם לארגון מוסתר מסיבות ביטחוניות הנוגעות לחשש מפני נקיטת צעדי אכיפה על-ידי גופי ביטחון בארץ ובעולם. 

בהיבטי המימון, ארגונים אלה, הנשלטים על ידי החזית העממית, משמשים מקור מרכזי עבור מימון פעילות הארגון בכללותו ונוטלים תפקיד משמעותי בבניין הכח והתעצמות ארגון הטרור. הארגונים שהוכרזו קיבלו סכומי כסף גדולים ממדינות אירופה וארגונים בינ"ל, תוך שימוש במגוון דרכי זיוף ומרמה. כספים אלו שימשו את החז"ע לתשלומים למשפחות אסירים ביטחוניים ו-״שהידים״, משכורות לפעילים, גיוס פעילים, קידום פעילות טרור והתעצמות, קידום פעילות החזית העממית בירושלים והפצת מסרים ואידאולוגיה של הארגון.