ההכרזה על ארגוני הטרור: ארצות הברית מאשימה שלא קיבלה מידע

במחלקת המדינה טוענים כי לא קיבלו את הדיווח על הכוונה להכריז על הארגונים כארגוני טרור, זאת למרות הטענה של משרד הביטחון כי הם אכן עודכנו, כולל מידע מודיעיני.

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/10/21 07:33 כ בחשון התשפב

ההכרזה על ארגוני הטרור: ארצות הברית מאשימה שלא קיבלה מידע
גנץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הביטחון ויו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, הודיע בסוף השבוע שעבר כי החליט להכריז על שישה ארגונים של החזית העממית ביהודה ושומרון כארגוני טרור. ההודעה הביאה לתלונות מצד הצד השמאלי במפה הפוליטית ולגיבוי מצד חברי מפלגות הימין, בראשם שרת הפנים איילת שקד. 

לאחר שאתמול טענה שרת התחבורה מרב מיכאלי כי עצם ההכרזה והאופן שבו נעשתה הביאה לנזק למדינת ישראל, התבררה אמש (ב') הסיבה לביקורת. דובר מחלקת המדינה האמריקאי, נד פרייס, אמר במסיבת עיתונאים כי ארצות הברית לא קיבלה התראה בזמן כל הכוונה להכריז על ששת הארגונים כארגוני טרור. יחד עם זאת, כבר במוצאי השבת, יממה לאחר ההודעה של גנץ, הודיעו בישראל כי גורמים בממשל האמריקאי אכן קיבלו דיווח בזמן, כולל מידע מודיעיני. 

כזכור, בכחול לבן מיהרו להגיב לדבריה של יו"ר מפלגת העבודה שנאמרו בישיבת הסיעה, ואמרו: "מציעים למרב מיכאלי שלא מכירה את הפרטים, לא להפריע למלחמה בטרור", זאת לאחר טענתה כי "צעד כזה נגד ארגונים שבחלקם הם ארגונים של החברה האזרחית צריך להיעשות בחרדת קודש, רק אם התרשמנו שבאמת אין ברירה אחרת".

לאחר שמיכאלי וגם שר הבריאות ניצן הורוביץ ביקשו להיות מעודכנים בקבלת ההחלטות, בסביבת משרד הביטחון טענו כי שרים שלא רלוונטיים לנושא ימשיכו לא לקבל מידע, כך על פי דיווח של כאן חדשות. 

"ארגוני חברה אזרחית" מעסיקים פעילים המעורבים בארגוני טרור"

לפי הודעת משרד הביטחון מיום שישי, "ארגונים אלה הינם חלק מרשת של ארגונים הפועלים בכיסוי בזירה הבינלאומית מטעם החזית העממית, על מנת לתמוך בפעילותו ולקדם את מטרותיו".

שמות הארגונים: ועדת הנשים, המוסד המשפטי "אלצ'מיר", מוסד המחקר "ביסאן", ארגון "אלחק", התנועה העולמית להגנה על ילדים - סניף פלסטין (DCI-P) ו-ועדת הפעילות החקלאית (UAWC).
ארגונים אלו פעלו בכסות של "ארגוני חברה אזרחית", אולם משתייכים הלכה למעשה ומהווים זרוע של הנהגת הארגון, שמטרתה השמדת ישראל תוך נקיטת פעולות טרור. הארגונים שהוכרזו נשלטים על ידי בכירי החזית העממית לשחרור פלסטין ומעסיקים את פעילי החזית העממית רבים בתפקידי שטח וניהול, לרבות פעילים אשר היו מעורבים בפעילות טרור. גופים אלו משמשים כיסוי לקידום פעילות ארגון החזית העממית ולמימונו. בהתאם להנחיות מפקדת הארגון, שיוכם לארגון מוסתר מסיבות ביטחוניות הנוגעות לחשש מפני נקיטת צעדי אכיפה על-ידי גופי ביטחון בארץ ובעולם.