שקד זועמת: "לא העליתי בדעתי שנתניהו יפקיר את ביטחון ישראל בשביל הטרלה פוליטית"

שרת הפנים תקפה עם צאת השבת את מפלגות המחנה הלאומי מהאופוזציה, בעקבות כישלון הארכת חוק האזרחות. "בספסלי האופוזיציה אתם משתמשים בחוק כדי לנגח את הקואליציה?" | על שיקלי: "אמר לי שיצביע בעד, או שימנע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/21 21:35 א באב התשפא

שקד זועמת: "לא העליתי בדעתי שנתניהו יפקיר את ביטחון ישראל בשביל הטרלה פוליטית"
שקד במליאת הכנסת, השבוע, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת הפנים איילת שקד, פתחה את השבוע החדש עם פוסט זועם במיוחד בחשבון הפייסבוק שלה. את מילותיה כתבה בעקבות כישלון הקואליציה להאריך את חוק האזרחות בשנה נוספת. הוראת שעה שנחקקה ב-2003 ומאז במשך 18 שנה הממשלה מאריכה את תוקפו של החוק שנה אחר שנה, הארכה שמתבססת על חוות דעת ביטחונית של השב"כ שמתחדשת אף היא בכל שנה.

"לא לפני הרבה זמן היה למדינת ישראל 12 שנה מר ביטחון שנהג להגיד בעקביות – בכל הנוגע לביטחונה של מדינת ישראל "אין אופוזיציה ואין קואליציה"", כתבה שקד עם צאת השבת. "כנראה שאמירה זו הייתה נכונה לשעתה והכל עניין של פוזיציה. כי נתניהו אמר בשבוע שעבר לאחד מחברי הכנסת של הליכוד שהפציר בו לא להפיל את החוק: "עכשיו חשוב להפיל את הממשלה, המדינה תסתדר גם בלי החוק הזה".

"וכעת נשאלת השאלה לחברי הליכוד, האיחוד הלאומי והחרדים, האם המשוואה היא שכשאתם בקאוליציה החוק הזה חשוב לביטחון ישראל וכשלא נח לכם בספסלי האופוזיציה אתם משתמשים בו כדי לנגח את הקואליציה? משתמשים בביטחון ישראל ככלי למשחק פוליטי? הרי לא הפוליטיקה של ישראל על הפרק, אלא החיים של תושביה".

שקד תוקפת את נתניהו וסמוטריץ

שקד תוקפת את נתניהו וסמוטריץ'צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לפני שבועיים אלקין אמר לי: "אל תחיי באשליות, כל האופוזיציה תצביע נגד"

שקד תמהה כיצד החברים ממפלגות המחנה הלאומי יתנגדו לחוק איחוד המשפחות. "בתחילת התהליך, כשידענו שהחוק הזה לפתחנו, כשרק קמה הממשלה, לא העליתי על דעתי שחברי הכנסת מהאופוזיציה יתנגדו לחוק הזה. לא העליתי בדעתי שנתניהו יפקיר את ביטחון ישראל בשביל הטרלה פוליטית".

"ואז, בדיונים בוועדה המסדרת הבנתי שחברי האופוזיציה, אותם "אידיאולוגים גדולים", משתעשעים ברעיון להתנגד לו. ועדיין, לא העזתי לדמיין שאותם אנשי ימין בראשם נתניהו "מר ביטחון"! ישתמש במה שהוא יודע היטב כמה דרמטי הוא לישראל, כדי לנגח את הקואליציה. אגב, כבר לפני שבועיים אלקין אמר לי: "אל תחיי באשליות, כל האופוזיציה תצביע נגד. הם יפילו את החוק". אני כמובן סירבתי להאמין".


 

"כמה שעות לפני ההצבעה, כשהבנתי שאין מנוס ושהאופוזיציה בדרך להפיל את החוק, נכנסתי לראש הממשלה בנט ואמרתי לו: "החוק הזה לא ייפול, אני פשוט לא מוכנה שהוא יפול. החלטנו לתת גז על מו"מ מול מרצ ורע"מ כי הבנו שזה עדיף מאשר לפתוח את הדלת הקדמית לאזרחות של עשרות אלפי פלסטינים בישראל". שקד האשימה במצב את הליכוד, ש"העניק על מגש של כסף זכות שיבה זוחלת בחסות נישואין".

על טענות של הקמת ממשלה עם רע"מ ומרצ והצורך ברשת ביטחון של הימין מאופוזיציה, השיבה: "הקמנו ממשלה עם רע"מ ומרצ שהצביעו בעד החוק החשוב הזה בניגוד לצו מצפונם! זהו הישג אדיר לממשלה עבור ביטחון ישראל! זה מחזק את החוק מול בג"ץ, והאופוזיציה בניגוד לכל ערך אמיתי של ציונות הצביעה נגד".

"שיקלי בחר בכל זאת לקפוץ לבילוי בחניוני הטריקים של האופוזיציה ולהצביע נגד"

שקד בחרה להאשים בנפילת החוק גם את חברה לסיעה, עמיחי שיקלי: "את ההסכם הזה עשיתי כשאני יודעת שאני מסתמכת על הקול שלו. לאורך כל השיח על החוק הוא התחייב שיצביע בעדו, שהוא לא יפתיע אותי. "אני לא איש של ליל חניונים" אמר לי, ואני האמנתי לו. אלא שהוא בחר להאמין לשקרים של הליכוד והאיחוד הלאומי לגבי המספרים המדומיינים של ההבנות. באישון לילה קראתי לו לחדרי ואמרתי לו ברחל בתך הקטנה שההסכם לא שונה במילימטר. עימתתי אותו עם עצמו: "איך אתה חושב להפיל חוק שאתה בעצמך בעדו וחושב שהוא כל כך חשוב?"".

"שיקלי אמר לי שיצביע בעד, או שימנע. שיקלי בחר בכל זאת לקפוץ לבילוי בחניוני הטריקים של האופוזיציה ולהצביע נגד. מה שכן, אלמלא היה נשבר תחת לחץ האופוזציה היה לנו רוב. או אם היה מודיע עשר דק׳ לפני ההצבעה שנשבר, היינו משיגים ח"כ שלישי מרע"מ", טענה שרת הפנים.


 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן