ביידן בעצרת האו"ם: "אסור לוותר על פתרון שתי המדינות, הוא ישמור על ישראל יהודית"

עצרת האו"ם נפתחה היום ונשיא ארצות הברית נאם ודיבר על הנושאים הבוערים של הממשל האמריקאי, ביידן הבהיר את החשיבות בשלום בין ישראל לפלשתינים והודיע כי יסכים לחזור להסכם הגרעין מול איראן

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/09/21 20:04 טו בתשרי התשפב

ביידן בעצרת האו"ם: "אסור לוותר על פתרון שתי המדינות, הוא ישמור על ישראל יהודית"
הנשיא ביידן. , צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

העצרת השנתית של האו"ם נפתחה היום (ג') בניו יורק ושני לנאום היה אחד האנשים החזקים בעולם, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. הנשיא התייחס לסוגיות הבוערות מסביב לעולם והקדיש חלק מנאומו למצב בישראל. ביידן הצהיר, "אנחנו מאמינים בפתרון שתי המדינות, אך אנו עדיין רחוקים ממנו".


(ביידן בעצרת האו"ם).

ביחס לישראל סיפק הנשיא הצהרות חשובות, "התמיכה שלנו במדינת ישראל בלתי מסויגת אנחנו מאמינים בפתרון שתי המדינות, אך אנו עדיין רחוקים ממנו", אמר ביידן והוסיף: "אסור לנו לוותר על הפתרון הזה, פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה להבטיח שישראל תהיה מדינה יהודית ודמוקרטית ונעבוד עם הקהילה הבינלאומית כדי ללחוץ לשלום. אנו חותרים לשלום רחב היקף במזרח התיכון".

הסוגיה האיראנית עלתה גם היא בנאומו של ביידן ששיגר מסר מפייס לעבר איראן, "ארצות הברית מחויבת למנוע מאירן נשק גרעיני", אמר ביידן, אך ציין כי במידה ואיראן תסכים לחזור להסכם הגרעין ארצות הברית תחתום עליו.

ביידן התייחס לנסיגה מאפגניסטן שהביכה את ארצות הברית בזירה הבין לאומית, "סיימנו 20 שנה של סכסוך באפגניסטן. אנחנו מסיימים את התקופה של מלחמה חסרת פשרות ומתחילים תקופה של דיפלומטיה חסרת פשרות", אמר ביידן. בהסתכלות על העתיד הודיע הנשיא כי צבא ארצות הברית לא תפקידו, "לפתור כל בעיה שאנחנו רואים ברחבי העולם, אלא רק כמוצא אחרון".

הנשיא התייחס למשבר האקלים ודיבר בתקיפות על הצורך לשלב כוחות, "על אומות העולם להתאחד נגד האיומים של משבר הקורונה ומשבר האקלים עלינו לעבוד ביחד יותר מאי פעם כדי להתמודד עם האתגרים העולמיים שעומדים בפנינו", אמר הנשיא ופנה לשאר המנהיגים: "להביא את השאיפות הגבוהות ביותר האפשריות לשולחן הדיונים", זאת לקראת ההתכנסות של מנהיגי העולם בפסגת אקלים בסקוטלנד בעוד כשישה שבועות.

כזכור, גם ראש ממשלת ישראל יגיע לעצרת האו"ם. לשכת בנט הודיע כי ראש הממשלה, נפתלי בנט, ישא נאום בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק ביום שני, 27 בספטמבר 2021, כ"א בתשרי תשפ"ב.