בנט בדרך לארה"ב: יפגש עם מזכ"ל האו"ם ושר החוץ של בחריין

ראש הממשלה נפתלי בנט המריא הלילה לעצרת האו"ם בניו יורק שם ינאם לראשונה בתפקידו. בנט יפגש עם מספר בכירים: "אני מאוד שמח על ההזדמנות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/09/21 08:54 כ בתשרי התשפב

בנט בדרך לארה"ב: יפגש עם מזכ"ל האו"ם ושר החוץ של בחריין
בנט בעלייה למטוס, צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט עושה דרכו לניו יורק לעצרת הכללית של האו"ם, שם נאם אתמול אבו מאזן והציב אולטימטום לישראל. קודם עלייתו למטוס אמר בנט כי הוא מציע לאבו מאזן להירגע עם האובססיה לישראל. בנט יפגש עם מספר מנהיגים וישוב ביום רביעי, אסרו חג סוכות.


(הצהרת ראש הממשלה).

עם עלייתו למטוס פנה בנט לכתבים הישראלים ואמר: "אני יוצא עכשיו לעצרת הכללית של האומות המאוחדות. זו במה בינלאומית חשובה, ואני מאוד שמח על ההזדמנות להביא את הקול של ישראל, של הישראלים, לאותה במה חשובה. זו הזדמנות לספר את הסיפור שלנו, על המקום של ישראל במרחב, על הרוח המיוחדת של הישראלים ועל התרומה שלנו לעולם". 

ראש הממשלה התייחס לדרמה סביב תקצוב כיפת ברזל על ידי האמריקאים, "בזמן האחרון היו כמה רגעים חשובים, בראשם הניצחון הגורף בהצבעה בבית הנבחרים האמריקני", אמר בנט והוסיף: "ראינו שברגע האמת נציגי העם האמריקאי תומכים תמיכה גורפת בישראל, 420 מול 9, באותה הצבעה על החימוש מחדש של כיפת הברזל. יש קבוצה קטנה, אנטי ישראלית שעושה הרבה רעש אבל החבר׳ה האלה נכשלו".

לסיום פנה בנט למנהיגים שתקפו את ישראל בעצרת האו"ם ואמר: "אנחנו לא מגדירים את עצמנו לפי אחרים, לא לפי איראן ולא הפלסטינים, ובכלל - אני מציע למנהיגים שלהם לעסוק באנשים שלהם, בשיפור המצב שלהם, ולהפסיק באובססיה הזאת למדינת ישראל".

לו"ז ראש הממשלה, נפתלי בנט, בביקורו בניו יורק:

יום א׳, שעון ארה"ב:

18:00 - פגישה עם שר החוץ של בחריין ועם השר לענייני מדינה במשרד החוץ של איחוד האמירויות.

יום ב׳:

09:00 - נאום בפני העצרת הכללית של האו"ם.

09:45 - פגישה עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש - תתקיים בלשכת המזכ"ל.

13:30 - נאום בפני הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וראשי ארגונים נוספים.

16:30 - פגישה עם שגרירת ארה"ב לאו"ם, לינדה תומאס-גרינפילד.