קלמן ליבסקינד: בנט מזכיר לי את אריאל שרון

העיתונאי והפובליציסט הסרוג סיכם את 100 הימים הראשונים של הממשלה והעומד בראשה נפתלי בנט, ותקף: "אנשי שמאל מסתכלים עליו ורואים את החמור. הוא, נעבעך, מסתכל על עצמו ורואה את המשיח"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/09/21 22:35 יט בתשרי התשפב

קלמן ליבסקינד: בנט מזכיר לי את אריאל שרון
קלמן ליבסקינד, תוקף את בנט, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה ה-36 של מדינת ישראל מציינת בימים אלו 100 ימים לכינונה, ובתקשורת מחלקים ציונים לאדריכלים שלה ובראשם נפתלי בנט, ראש הממשלה. העיתונאי קלמן ליבסקינד התייחס בטורו השבועי ב'מעריב' לבנט ובעיקר להפרת האמירות שלו ולכך שאין לו קווים אדומים ושליטה בחברי הממשלה.

ליבסקינד הביא מספר דוגמאות לאמירות עבר של ראש הממשלה בנט שכעת הוא נוקט בעמדה ההפוכה בדיוק: "איך אפשר להתייחס ברצינות למי שהסביר בעבר שצה"ל קושר את ידי החיילים, ומסביר היום את ההפך הגמור? למי שהסביר שחקיקת חוק שיפסול נתניהו מלרוץ לכנסת היא "מהלך אנטי־דמוקרטי קיצוני שמהווה יריקה בפרצוף של חצי מדינה", ועכשיו מסביר שהסיעה שלו צריכה לשבת, ולשקול, ולהתלבט, ולהחליט מה עמדתה בסוגיה? למי שהסביר שהוא מבין טוב יותר מכל אחד אחר כמה זה מסוכן שהפלסטינים משתלטים לנו, דונם אחרי דונם, על אזורי C, והיום מאפשר להם לעשות את זה בלי להתערב, וגם מוסיף להם עוד היתרי בנייה באותם אזורים בדיוק?"

"חשוב להסביר שוב למה זה נורא כל כך", הבהיר הפובליציסט הסרוג, "כשמדובר בפוליטיקאי שחוזר בו מהבטחות פוליטיות כאלה או אחרות, ניחא. החיים מורכבים. לא תמיד אפשר להשיג הכל. הבעיה אצל בנט היא שכמעט כל הבטחות העבר שלו שיקפו, כך לפחות חשבנו אז – אידיאולוגיה. הן ביטאו אג'נדה עמוקה. הן לימדו על תפיסת עולם שעליה חונך. וכשכל האידיאולוגיות, וכל האג'נדות וכל תפיסות העולם מושלכות לשולי הדרך תמורת האפשרות לכהן כראש ממשלה, ואנחנו נשארים עם השילוב המסוכן של אפס מחויבות לערכים מזה ועם אמביציה חסרת גבולות מזה, לי זה מזכיר יותר מכל את אריאל שרון", חזר ליבסקינד לראש הממשלה המנוח. 

"אז כן, העיתונות אוהבת אותו ומלטפת אותו, ונזלה מהתרגשות כשבדרך חזרה מוושינגטון הוא מצא לנכון להודות לאנשי התקשורת שבאו איתו", הוא המשיך, "האמת? העיתונות ראויה לתודה הזו, של ראש הממשלה, משום שבמאה הימים הראשונים לכהונתו היא בחרה לא להציק לו ולא להטריד אותו ולא לעשות את מלאכתה. כל מי שהסבירו, בימיו של נתניהו, שתפקידה של עיתונות לנשוך את השלטון, כל שלטון, רוקדים כבר כמה חודשים עם בנט על הכתפיים, בלי לשאול שאלות ובלי להעיר הערות. מי שלא ראה שמחה של עיתונאים נוכח ממשלה שאין בה נתניהו, לא ראה שמחה מימיו"

ליבסקינד הוסיף וטען כי, "זו הייתה רק ההתחלה. תראו מה קורה עם הקורונה. אלף איש נפטרו בחודש וחצי? המצב מצוין. מכונות האקמו נגמרות? הכל סבבה. מספר החולים שבמצב קשה עולה? המדינה בכיוון הנכון. ראש הממשלה מתעקש לפתוח את שנת הלימודים ב־1 בספטמבר, ורבבות ילדים יושבים בבית, מבודדים עם הוריהם ועם הקורונה? 'בנט מסכם רבעון כשהוא כמעט חף מטעויות'". 

"כל הפרשנים, שעד אתמול שחטו אותו, יוצאים עכשיו מגדרם כדי להרים לו, כי הוא סידר להם ממשלה עם העבודה, ועם מרצ, ועם הערבים, ועם דיבורים על שתי מדינות, ובלי ביבי, ובלי הליכודניקים, ובלי החרדים, ובלי הימין, או כמו שקורא לזה יאיר לפיד: 'ממשלה נורמלית של אנשים נורמליים, שבאים מהמקום הנכון'. הם, אנשי שמאל כולם, מסתכלים עליו ורואים את החמור. הוא, נעבעך, מסתכל על עצמו ורואה את המשיח", סיכם ליבסקינד.