בנט עקץ: "אצלי לא יהיו בריסטולים" | נתניהו: "אובססיבי"

לקראת נאומו הראשון של ראש הממשלה בעצרת האו"ם, בלשכת בנט עקצו את נאומי נתניהו: "לא יהיו ציורים" | בליכוד לא נותרו אדישים: "תקרא נאומים של נתניהו בעיון ותלמד איך כובשים את תשומת לב העולם"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/09/21 14:42 יז בתשרי התשפב

בנט עקץ: "אצלי לא יהיו בריסטולים" | נתניהו: "אובססיבי"
נתניהו באו"ם, צילום: Avi Ohayon/GPO

העצרת השנתית של האו"ם נמשכת וראש הממשלה נפתלי בנט מתכונן לנאומו על הראשון בבמה המכובדת. נאומו של ראש הממשלה נפתלי בנט באו"ם יתקיים ביום שני בשעה 16:00. דוברו של ראש הממשלה מתן סידי שלח היום (ה') עקיצה לנתניהו.

בהודעה על שעת הנאום אמר סידי בעוקצנות: "הנאום יהיה שונה בסגנונו מנאומי נתניהו - לא יהיו עזרים, בריסטולים, ציורים וכיוצא באלו". סידי הוסיף: "ליבת הנאום תהיה הגנה על מדינת ישראל מול אלה בעולם ששופטים אותה באופן לא הוגן, כולל המוסדות הבין-לאומיים והאו"ם. יהיה גם פרק שיוקדש לאיראן, אבל המסר הוא לא אזהרות והתרעות אלא אמירה פשוטה, נעשה את מה שצריך".

בליכוד מיהרו לתקוף חזרה: "האובססיה של בנט להיבדל מנתניהו בכל דרך עולה למדינת ישראל ביוקר במאבק בקורונה, במאבק בגרעין האיראני ובמאבק המדיני מול הפלשתינים.  אם בנט היה אובססיבי כלפי הקורונה כמו שהוא אובססיבי כלפי נתניהו, הוא לא היה מתעכב חודשיים בהבאת החיסונים שרה"מ נתניהו הזמין עבור אזרחי ישראל ובכך היה מונע את מותם הטראגי של רבים מ – 1200 הישראלים שמתו מוות מיותר מקורונה", נכתב בהודעת הליכוד. 

בליכוד התייחסו לסוגיה האיראנית ואמרו: "לגבי איראן, במקום להביע בעוצמה את התנגדות ישראל לחזרה להסכם הגרעין מעל לכל במה, כפי שעשה רה"מ נתניהו באופן מזהיר, בנט מכריז שלא ינהל מסע ציבורי נגד החזרה להסכם זה. זאת, אחרי שכבר הגביל את חופש הפעולה המבצעי של ישראל כשהתחייב שלא יהיו פעולות סיכול נגד הגרעין האיראני שיפתיעו את ארצות הברית". 


(נאום הפצצה של נתניהו).

לסיום תקפו את ההתנהלות מול הפלשתינים, "בניגוד לראש הממשלה נתניהו שבמשך שנים רבות בלם לחצים אדירים לחלוקת ירושלים, הוביל להכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל ולפתיחת שגרירות אמריקנית בעיר, בנט מתקפל בפני הלחצים ולא מסרב לדרישה האמריקנית לפתיחת קונסוליה לפלשתינים בלב ירושלים".

 "במקום לתקוף באופן מגוחך את נאומיו הרבים והמוצלחים של ראש הממשלה נתניהו באו"ם, כדאי שבנט יקרא נאומים אלו בעיון וילמד איך כובשים את תשומת לב העולם ומגייסים אותה לטובת האינטרסים של מדינת ישראל", עקצו לסיום.