לפיד מסכם 100 ימים לממשלה: "צועקים לעבר בנט 'בוגד' והוא מחייך"

ממשלת בנט-לפיד צלחה את 100 הימים הראשונים וב'יש עתיד' כינסו את הפעילים לכבוד המאורע, שר החוץ תקף את האופוזיציה על פגיעה במדינה, החמיא לממשלתו ואמר על השרים: "אנשים נורמלים, שבאים מהמקום הנכון"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/09/21 21:03 טז בתשרי התשפב

לפיד מסכם 100 ימים לממשלה: "צועקים לעבר בנט 'בוגד' והוא מחייך"
יאיר לפיד., צילום: פלאש 90, תומר נויברג

יו״ר יש עתיד ושר החוץ, יאיר לפיד נאם הערב (ד') בפתח כנס פעילים לציון 100 ימים לממשלה שהקים עם נפתלי בנט. לפיד דיבר על החשיבות בלהגיע לפשרות והזהיר את הפעילים שבאו לתמוך: "זה לא שהשנאה נעלמה מחיינו. היא עדיין כאן". שר החוץ תקף את האופוזיציה בחריפות: "הם רוצים שהמדינה תכשל".

בפתח דבריו אמר שר החוץ: "הממשלה הזו קיימת רק 100 ימים. היא כבר שינתה את המדינה. עמדנו במילה שלנו. החזרנו את הנורמליות. יצרנו משהו חדש. משהו שהעולם כולו מסתכל עליו. כל העולם רוצה ללמוד את המודל החדש".

לפיד סיפר על ההתמודדויות של ראש הממשלה נפתלי בנט, "זה לא שהשנאה נעלמה מחיינו. היא עדיין כאן. נפתלי בנט מצליח לחייך כשהוא שומע את אנשי האופוזיציה צועקים לראש ממשלת ישראל "בוגד" ו"נוכל". אני לא יודע איך הוא עושה את זה", אמר לפיד והוסיף: "אני לא מצליח. אני לא מצליח לא להיות מזועזע מהשנאה שהם מייצרים".


 
לפיד הוסיף להשמיץ את האופוזיציה ואמר: "לא מפריע לי שהאופוזיציה תוקפנית. מפריע לי, וצריך להפריע לכל אזרח ישראלי, שהם לא רוצים שנצליח אפילו אם זה טוב למדינה. הם רוצים שהמדינה תכשל, רק כדי שאנחנו לא נצליח. זה לא יעזור להם. הממשלה הזו כבר שינתה את המדינה. אפשר להסכים איתה, אפשר לא להסכים איתה, אבל היא ממשלה נורמלית של אנשים נורמלים, שבאים מהמקום הנכון".

לחברי הממשלה אמר השר: "אני רוצה להזהיר את חברי מכל מפלגות הקואליציה דווקא מהוויכוחים שבהם אתם צודקים. אם תהיו צודקים אבל תחלישו בדרך את הממשלה, את הקואליציה, את האחדות בינינו, אז מה הועילו חכמים בתקנתם? 
 
אם משהו לא נראה לכם, נעבוד על זה ביחד, בשקט, נגיע להסכמות בין ימין לשמאל. זו המומחיות של המרכז. להגיע לפשרות. זו לא מילה גסה פשרה, זה הבסיס של חיים משותפים. כל הרעיון בטוב משותף, שזה לא יהיה 100% כמו שאני רוצה וזה לא יהיה 100% כמו שאתה רוצה, אבל זה יהיה. המריבות משמחות רק את מי שרוצה לראות אותנו נכשלים".

לסיום אמר יאיר לפיד: "הממשלה הזו היא הוכחה נוספת לכוחה של הדמוקרטיה הישראלית. לרעיון שהשלטון לא שייך לאף אחד, מפני שהוא שייך לכולם. 100 יום עברו. זו רק ההתחלה, אבל זו התחלה מצויינת, והכל בזכותכם".