הסרטון שיאיר לפיד לא רוצה שתראו | עמיחי שיקלי עקץ: "קומדיה טרגית"

תושבי הדרום נמצאים תחת מתקפה כבר שלושה ערבים ברציפות ושר החוץ יאיר לפיד מציג תכנית לשיקום הרצועה, אבל סרטון מהעבר של לפיד עלול להביך אותו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/09/21 09:17 ז בתשרי התשפב

הסרטון שיאיר לפיד לא רוצה שתראו | עמיחי שיקלי עקץ: "קומדיה טרגית"
לפיד והמהומות על הגדר, צילום: פלאש 90

בזמן שהמצב הביטחוני בדרום הארץ מתוח במיוחד, ברשת צצות שלל אמירות מהעבר של ראש הממשלה נפתלי בנט במטרה להביך אותו על התגובות של צה"ל ברצועת עזה. גם השותף יאיר לפיד סוחב אתו ארכיון קטן וסרטון אחד עשוי להביך אותו הבוקר.

אתמול חשף יאיר לפיד את תכניתו למשבר המתמשך ברצועת עזה, לפיד הציע מענקים כספיים בתמורה לשקט ביטחוני וברצועה הגיבו בירי רקטי לעבר שדרות. איש התקשורת ינון מגל מצא קטע ארכיוני של לפיד בו הוא מתבטא בצורה שונה. בסרטון שהופץ נראה לפיד אומר: "בפעם הבאה שירו טילים על מדינת ישראל אז ראשי החמאס במשמרת שלנו לא יקבלו מזוודות עם דולרים, אלא טיל מונחה לתוך הבית שלהם".

ח"כ עמיחי שיקלי מימינה שמרבה לתקוף את הממשלה עקץ וכתב: "קומדיה טראגית". אתמול דווח כי נשקלת האפשרות להעביר את הכסף הקטארי לרצועה, זאת בניגוד להתבטאויות קוטדמות של בנט. בלשכת בנט מיהרו להתנער מהפרסום וכתבו: "כפי שפורסם באופן רשמי, המענק הקטארי לנזקקים ברצועת עזה הוסדר ע"י מנגנון בשיתוף עם האו"ם, כאשר המענק מועבר בתלושים ולא במזוודות עם כסף מזומן כפי שקרה בעבר".

בסביבת בנט הוסיפו ואמרו, "בנוגע לחלק השלישי במענק, נבחנות אלטרנטיבות שונות על ידי מערכת הביטחון. לכשיימצא מתווה ראוי שמבטיח שהכסף לא יגיע לפעילות טרור, הוא יוצג על ידי שר הביטחון לראש הממשלה. המתווה הקודם לא יחזור על עצמו. ראש הממשלה יגבש עמדה לאחר שיוצגו לו האפשרויות השונות".


(תקיפת צה"ל ברצועת עזה).