סמוטריץ' תוקף את גנץ: "חצי מיליארד שקל לרשות הפלשתינית, מאיפה הכסף?"

ביקורו של שר הביטחון ברמאללה אצל אבו מאזן מוסיף להעסיק את הפוליטיקאים, ח"כ סמוטריץ' דורש לזמן דיון דחוף בוועדת הכספים על מקורות הכסף | בכחול לבן תומכים בגנץ

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 31/08/21 11:37 כג באלול התשפא

סמוטריץ' תוקף את גנץ: "חצי מיליארד שקל לרשות הפלשתינית, מאיפה הכסף?"
צילום: פלאש 90

הביקור החריג של בני גנץ אצל יו"ר הרשות הפלשתינית מוסיף לעורר סערה. בעקבות ההודעה על העברה חצי מיליארד ש"ח לאבו מאזן יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' בדרישה לזמן דיון דחוף בוועדת הכספים על מקורות הכסף.

הבוקר (ג'), פנה יו"ר הציונות בצלאל סמוטריץ' לשר הביטחון גנץ, שר האוצר ליברמן וליועמ"ש בדרישה לפרט המקור התקציבי להלוואה לרשות הפלסטינית. כמו כן, פנה ליו"ר ועדת הכספים ח"כ קושניר בבקשה לזמן דיון פגרה דחוף בוועדת הכספים.

במכתבו לקושניר ציין סמוטריץ' כי לא יתכן שסכום כזה יועבר למטרה כזו מבלי שהכנסת תידרש לכך. במכתב כתב סמוטריץ': "מפרסומים בתקשורת עולה כי במסגרת פגישתו עם אבו מאזן התחייב שר הביטחון להעביר לרשות הפלסטינית הלוואה בגובה 500 מיליון שקל. אבקש לדעת מהו המקור התקציבי להעברת ההלוואה לרשות הפלסטינית - מאיזה סעיף, מאיזה תחום פעולה, ומאיזו תכנית יועברו הכספים".

סמוטריץ' הוסיף: "כמו כן אבקש לדעת מתקציב איזו שנה יועברו הכספים ומהו הבסיס המשפטי שעליו מבוססת העברת הכספים, בשים לב לחוק התקציב, לפיקוח הכנסת על ביצוע תקציב המדינה, ולחוק קיזוז משכורות מחבלים".

הפגישה שקטעה נתק של 11 שנים בין ממשלת ישראל לאבו מאזן זכתה לתמיכת בכירים בכחול לבן.  השרה פנינה תמנו שטה, מספר 2 ברשימתו של גנץ, יוצאת להגנתו ותוקפת את חבריה לממשלה: "המבקרים והמתדרכים בפחדנות נגד שר הביטחון בני גנץ הם לא יותר מפוליטיקאים קטנים המקנאים ביכולת המנהיגות וההובלה שלו. הם מקנאים בבני גנץ, שזוכה לאמון ציבורי גדול בשל תפקודו המעולה בכלל הגזרות הביטחונית כמו גם במאבק בקורונה".


(שר הביטחון בני גנץ). 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן