סוגרים? שר הביטחון קבע: גלית אלטשטיין היא ממלאת מקום מפקד גל"צ

בני גנץ החליט למנות את ראש מערכת החדשות בכלכליסט לממלאת מקום מפקדת התחנה הצבאית, "מצאתי בגלית אשת מקצוע שיש לה הן את הכישורים המקצועיים והן את היושרה האתית הנדרשת לעמוד בראש המערכת"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/08/21 15:21 כב באלול התשפא

שר הביטחון קבע: גלית אלטשטיין היא ממלאת מקום מפקד גל"צ
אולפני גלי צה"ל, ארכיון , צילום: Tomer Neuberg/Flash 90

סימנים לסגירה? לפני מספר חודשים קיבל שר הביטחון בני גנץ אור ירוק מהיועץ המשפטי במשרד הביטחון באשר לסגירת תחנת הרדיו הצבאית. היום (ב') הודיע שר הביטחון כי הוא ממנה את גלית אלטשטיין, אשר כיהנה במגוון תפקידים בתחנה ובהם כראש מערכת החדשות, לתפקיד ממלאת מקום מפקד גל"צ. 

"מצאתי בגלית אשת מקצוע שיש לה הן את הכישורים המקצועיים והן את היושרה האתית הנדרשת לעמוד בראש המערכת", אמר גנץ על המפקדת המיועדת, אשר משמשת כעת כראש מערכת החדשות בכלכליסט. 

כאמור, היועץ המשפטי הודיע לשר הביטחון בחוות דעת מיוחדת כי סגירת התחנה נמצאת בסמכות שר הביטחון והרמטכ"ל כוכבי ואין צורך בחקיקה בכדי להניע את המהלך. בחוות הדעת כתב היועץ כי הקמת התחנה בספטמבר 1950 על ידי בן גוריון לא לוותה בחקיקה ולכן דינה ככל יחידה צבאית אחרת בצה"ל, אותה יכול לסגור הרמטכ"ל ושר הביטחון. חוות הדעת הועברה אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

על התחנה התבטא גנץ בעבר כי: "אין מקום להעסקת חיילים בתוכניות שמהותן פוליטיות וזה לא משנה אם זה תוקף אותי או אם זה בעדי", חיילי צה"ל צריכים להיות מרוחקים מכל עיסוק פוליטי שהוא, והתחנה ראוי לה שתהיה ממלכתית והיא מזמן הפסיקה להיות כזאת, מטבעה של תקשורת שכמובן עוסקת בנושאים אקטואליים ופוליטיים".

בתחילת החודש ערכו בתחנה ריאיון עם השופט בדימוס חנן מלצר, אשר במהלכו התבטא השופט בצורה חריגה. על הסגירה המתקרבת אמר מלצר כי התחנה היא לא פחות מחזונו של בן גוריון. מלצר עקץ את גנץ ואמר על סגירת התחנה כי: "בן גוריון היה לו חזון ואם הוא החליט שצריך כאן את גלי צה״ל, אז מישהו שרוצה לבטל את זה, צריך להיות ברמה של בן גוריון כדי להחליט על הביטול".