בני גנץ נפגש עם אבו מאזן | גורם בלשכת בנט: "אין ולא יהיה תהליך מדיני מול הפלשתינים"

שר בכיר בממשלת ישראל נפגש רשמית עם יו"ר הרשות הפלשתינית, לראשונה מאז 2010. השניים דיברו על נושאים מדיניים, כלכליים ואזרחיים: "נכונים לצעדים שיחזקו את כלכלת הרשות" | לשכת ראש הממשלה שידעה מהפגישה הבהירה כי אין משא ומתן מול הפלשתינים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/08/21 09:33 כב באלול התשפא

בני גנץ נפגש עם אבו מאזן | גורם בלשכת בנט: "אין ולא יהיה תהליך מדיני מול הפלשתינים"
גנץ ואבו מאזן, צילום: פלאש 90

מעט אחרי חצות אמש (א') הודיעו בלשכת שר הביטחון בני גנץ כי הלילה ביקר השר ברמאללה. גנץ נסע עם תום ערב הזיכרון לרוני דניאל ללשכתו של יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס, השניים דנו בנושאים ביטחוניים וכלכליים וקיימו פגישה בארבע עיניים.

שר הביטחון בני גנץ נפגש הלילה ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס ודנו בנושאים ביטחוניים-מדיניים, אזרחיים וכלכליים. גנץ אמר ליו"ר הרש"פ כי "ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלשתינית". עוד דנו השניים בעיצוב המציאות הביטחונית, האזרחית והכלכלית באיו"ש ובעזה. השניים סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר בסוגיות השונות שהועלו.

הבוקר יצאה הבהרה מצד גורם בסביבת ראש הממשלה נפתלי בנט, שאמר: "פגישת גנץ-אבו מאזן אושרה מראש על ידי ראש הממשלה. מדובר בפגישה שעניינה סוגיות שוטפות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלשתינית. אין שום תהליך מדיני מול הפלשתינים וגם לא יהיה".

חבר הכנסת מוסי רז הגיב להודעה של הגורם: "ההודעה של אותו גורם בסביבת רה"מ היא הודעה מקוממת ומיותרת. משא ומתן מדיני הוא הכרחי ומהווה אינטרס ישראלי, הניסיון לברוח ממנו הוא ניסיון מסוכן".

מפגין חוש הומור, גנץ

גנץ                                                                                                                                צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בפגישה לקחו חלק גם מתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן, השר הפלשתיני האחראי לנושאים אזרחיים חסיין א-שייח, וראש המודיעין הכללי  מאג'ד פארג'.בסיום הפגישה המקצועית נועדו גנץ ואבו מאזן בארבע עיניים.

ראש הממשלה עודכן בדבר קיום הפגישה ואף אישר אותה. מדובר בפגישה רשמית ראשונה בין בכיר בממשלה לאבו מאזן מאז שנת 2011 אז נפגש נתניהו עם יו"ר הרשות אבו מאזן. גורם בכיר בסביבת ראש הממשלה אומר הבוקר: "פגישת גנץ-אבו מאזן אושרה מראש על ידי ראש הממשלה. מדובר בפגישה שעניינה סוגיות שוטפות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלסטינית. אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה".

מוקדם יותר אתמול נאם בני גנץ באירוע לזכרו של רוני דניאל ז"ל במלאות 30 למותו, בתיאטרון גבעתיים. גנץ הגיע לחלוק כבוד בערב זיכרון מיוחד שנערך לזכר הפרשן הצבאי. גנץ חשף קשר הדוק עם הפרשן: "הוא דיבר בכעס על הדרך שבה מדברים עליי".

בתחילת דבריו התייחס גנץ לפגישה בין ביידן לבנט: "יש להניח שאם היה פה היום, רוני היה מרוצה מאמירתו של הנשיא ביידן, שאיראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני, ושאם המהלכים הדיפלומטים יכשלו, נפנה לאפיקים אחרים. אמירה חשובה ביותר שיש בה מסר ברור, ומזכירה לנו שאיראן אינה בעיה ישראלית אלא קודם כל איום על המזרח התיכון והעולם כולו. 


(גנץ בגבול עזה).