התפשטות הקורונה נתניהו תוקף את בנט: "לך הביתה, אין מי ששומר על אזרחי ישראל"

ראש הממשלה בנט מסר הצהרה לתקשורת בעקבות הזינוק המדאיג בתחלואה, יו"ר האופוזיציה מיהר להגיב ותקף את הממשלה בחריפות: "במקום להכיל מתים אתם צריכים להציל חיים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/08/21 19:20 ג באלול התשפא

נתניהו תוקף את בנט: "לך הביתה, אין מי ששומר על אזרחי ישראל"
נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ברקע התחלואה המשתוללת בישראל, ראש הממשלה בנט מסר הצהרה לתקשורת לפני שנכנס לדיון קבינט הקורונה. בנט דיבר על חשיבותם של העסקים למול מספרי התמותה הגבוהים ונתניהו מיהר להאשים את בנט במילים קשות. 

בפתח דבריו אמר נתניהו: "נפתלי ואיילת אתם השתגעתם? אמרתם אתמול בעזות מצח שהתפקיד שלכם זה להכיל מתים. במקום להכיל מתים אתם צריכים להציל חיים. בגלל חוסר הניסיון שלכם והבריחה שלכם מאחריות בזבזתם זמן יקר. שהיה מציל חיים".

נתניהו תקף את התנהלות הממשלה מול הנגיף, נתניהו אמר: "שבעה שבועות יותר מדי בזבזתם. לפני שבעה שבועות ביקשתי להביא לישראל את מיליוני החיסונים שהזמנו מראש וששילמנו עליהם. כל מה שהייתם צריכים לעשות זה פשוט לתת הנחיה להביא את מיליוני החיסונים של החיסון השלישי לארץ ולהתחיל מיד לחסן את אזרחי ישראל כשההתפרצות עוד הייתה בחיתוליה".

לסיום הפציר נתניהו מבנט להתפטר מתפקידו: "בנט אתה בזבזת זמן יקר ואזרחי ישראל משלמים את המחיר בתחלואה גבוהה, באלפי חולים ובאבדות בנפש. אזרחי ישראל אני חייב להגיד את זה בדאגה – אין מי ששומר עליכם. אין מי שדואג לבריאות שלכם, לחיים שלכם. הם אפילו לא באים לישיבות הקורונה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ממשלה שהחליטה להכיל מתים במקום להציל חיים. ירדתם מהפסים, לכו הביתה". אמר נתניהו.

מוקדם יותר ראש הממשלה נפתלי בנט מסר הצהרה לתקשורת, בעניין התכנית לחיזוק מערכת הבריאות והצוותים הרפואיים.

ראש הממשלה הגיב בהצהרתו בעקיפין על דבריה של שרת הפנים איילת שקד אתמול: "כואב לי על כל חולה קשה, על כל משפחה שמאבדת מישהו לקורונה או לדלתא. אבל גם כואב על כל בעל עסק שמאבד את עולמו בגלל שהמשבר גרם לקריסת העסק שלו, על כל ילד שיושב 200 ימים בבית. כואב גם על כל מיירט כיפת ברזל שלא נוכל לקנות שיגרום לזה שחלילה ייפגעו אנשים. לכן המערכה מול הדלתא היא בריאותית אבל היא גם מערכה למען הכלכלה, הפרנסה, ביטחון מדינת ישראל", הסביר בנט.