התפשטות הקורונה נתונים מדאיגים: עלייה במספר החולים במצב קשה

משרד הבריאות מפרסם את נתוני התחלואה החדשים ומבהיר, המספר עוד ישתנה במהלך היום. מזכ"לית הסתדרות המורים מתנגדת לחיסוני תלמידים בבית הספר וטוענת: "זהו מתווה בריאותי, אבל עדיין לא קיבלנו מתווה חינוכי"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/08/21 10:10 ג באלול התשפא

נתונים מדאיגים: עלייה במספר החולים במצב קשה
בדיקות , צילום: Michael Giladi/Flash90

קצב התפשטות וריאנט הדלתא של נגיף הקורונה לא מבשר טובות, ומספרי המאומתים החדשים שוברים שיא בכל פעם מחדש. הבוקר (ד'), משרד הבריאות מעדכן כי ביממה האחרונה התגלו 5,755 מאומתים חדשים, מתוך 127,010 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. ישנם 400 חולים שמצבם מוגדר קשה, עלייה של 6 מאתמול ו-62 מונשמים. 6,580 נפטרים בישראל במצטבר מאז פרוץ המגפה.

פחות מחודש לקראת פתיחת שנת הלימודים, ונראה כי נכון לעכשיו שום דבר לא בטוח. לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט אישר את מתווה "מודל השכבות" שנועד לאפשר את קיומה של שגרת לימודים רציפה לצד הקורונה, הקולות בשטח מבשרים אחרת. בראיון לגל"צ הבוקר טענה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, כי "הכל עמום במתווה. מה שיש עכשיו זו גזירה שאי אפשר לעמוד בה". עוד הוסיפה כי היא מתנגדת לחיסוני התלמידים בבית הספר, שכן הדבר עלול לגרום לחרמות על ילדים, "לא רוצים שהלחצים יבואו על מנהלי בתי הספר". 

עוד הוסיפה מזכ"לית הסתדרות המורים כי "זהו מתווה בריאותי, אבל עדיין לא קיבלנו מתווה חינוכי. גם המנהלים וגם ההורים לא מבינים מה יהיה באחד בספטמבר".

מבצע לתת כתף

  מתחסנים. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתוני ההתחסנות בציבור מוסיפים להיות מעודדים. על פי דיווחים של משרד הבריאות 654,051 בני אדם  התחסנו במנה שלישית, 5,403,357 מתחסנים מנה שנייה, ו05,822,097 מתחסנים מנה ראשונה. עוד הדגישו במשרד כי עקב מספר גבוה של בדיקות , מספר הבדיקות של אתמול ימשיך להתעדכן במהלך היום וישוקף בפרסום הערב.

קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום בשעה 17:00 בקריה בתל אביב כדי לדון בהגבלות משרד הבריאות לצמצום התחלואה ולאשרן: תו ירוק על כל ענפי המשק החל מגיל 3; בדיקות המוניות בכל הארץ במטרה לזהות חולים מאומתים ולהוציאם לבידוד כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה.