התפשטות הקורונה בצל העלייה בתחלואה: בנט ביקר במפקדת הקורונה

בצל העלייה הגדולה בתחלואה עם שיאים שלא נראו מאז החורף הקודם בנט ביקר במפקדת הקורונה ודיבר על החיסון השלישי, ראש הממשלה הזהיר את בני ה-50 ומעלה: "עליכם להישמר בצורה הדוקה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/08/21 14:29 ב באלול התשפא

בצל העלייה בתחלואה: בנט ביקר במפקדת הקורונה
בנט וכוכבי במפקדת אלון, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

נתוני התחלואה כמעט ומכפילים את עצמם וניכרת עלייה בכל המדדים, לצד העלייה החדה הגיע היום (ג') ראש הממשלה לביקור במפקדת אלון שבפיקוד העורף בביקור השתתפו שר הביטחון, בני גנץ, הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, מפקד המפקדה המשימתית, תא"ל רמי מרגלית, ובכירים נוספים.


(בנט במפקדת אלון)

במהלך הביקור ערך בנט הערכת מצב והוצגה בפניו פעילות מפקדת "אלון", בדגש על ממשק העבודה מול הרשויות המקומיות והמאמץ לקטיעת שרשראות ההדבקה. בנט דיבר על המשמעות הקריטית של החיסון השלישי ולא התייחס לעלייה החדה במספר החולים והחולים קשה.

 

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה, נפתלי בנט: "מדינת ישראל נמצאת במערכה מול מגפת הדלתא שמכה בכל העולם. כמו בכל מערכה, מערכת הביטחון, צה"ל, מפקדיו וחייליו, ניצבים בראש המערכה לצד אנשי הבריאות במקרה הזה, ועושים עבודה יוצאת מן הכלל בכלל החזיתות - בהתחסנות, בבדיקות, בחיבור לאזרחים, בהסברה ובחקירות אפידימולוגיות". אני מבקש להוקיר את העשייה המסורה והמקצועית של צה"ל. 

על האוכלוסיות בסיכון אמר בנט: 90% מהחולים הקשים היום הם מעל גיל 50. זה אומר ש-9 מכל 10 חולים קשים הם מעל גיל 50. לכן, אני מבקש מכל אזרחי ישראל שמעל גיל 50 להישמר בצורה הדוקה בשבועות הקרובים. כל מי שמעל גיל 60, ועוד לא יצא להתחסן - שיתחסן".

בנט הוסיף: "מבצע החיסונים הוא הצלחה גדולה - כבר 600,000 מאזרחי ישראל שמעל גיל 60 יצאו להתחסן. זה כמעט 50% תוך כמה ימים. מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם כרגע שמעמידה לרשות המבוגרים שלה אפשרות לחיסון משלים, שלישי.

החיסונים בטוחים, החיסונים אפקטיביים. כל מי שעוד לא יצא להתחסן, צאו להתחסן עכשיו. זה שומר על חייכם. בעזרת ה', כולנו ביחד נמשיך במערכה לבלימת מגיפת הדלתא. אנחנו עובדים ביחד מאוד חזק כדי להתחיל להטות את הגרפים וכדי להתגבר על המגפה עם מינימום פגיעה ומינימום הגבלות".

זינוק בתחלואה:

נתוני התחלואה שמשרד הבריאות פרסם הבוקר (ג') מדאיגים במיוחד. התפרצות זן הדלתא נמצאת בעיצומה ובזמן שבקבינט דנים על הגבלות חדשות, מספר החולים החדשים חצה אתמול את רף ה-5,000 מאומתים ועומד על 6,275, אחוז הבדיקות החיוביות מטפס גם הוא וכבר עומד על למעלה מארבע אחוז.

הנגיף הקטלני נותן את אותותיו בבתי החולים, משרד הבריאות מדווח על עלייה במספר החולים קשה ומספרם עומד כעת על כ-373, 61 מתוכם מונשמים.