הלחץ השתלם: לאחר שפרש מהסיעה, אבידר ימונה לתפקיד שר

בניסיון לגבש רוב לפני התקציב: הקואליציה מציעה מתווה שיפתור את בעיית אלי אבידר, אשר מאז השבעת הממשלה הכריז על עצמו כפורש מסיעת ישראל ביתנו| סגן הרמטכ"ל לשעבר מונה לסגן שרת הכלכלה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/07/21 12:55 יג באב התשפא

הלחץ השתלם: לאחר שפרש מהסיעה, אבידר ימונה לתפקיד שר
חבר הכנסת אלי אבידר, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

באוקטובר הקרוב שר המודיעין מטעם סיעת יש עתיד אלעזר שטרן צפוי לפנות את מקומו לטובת תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. במידה ואכן המינוי יתבצע, הג'וב החדש עשוי לפתור את בעיית אלי אבידר, חבר הכנסת מספר ארבע ברשימת ישראל ביתנו, אשר מאז הקמת הממשלה נוהג כסיעת יחיד. 

על פי דיווח של אתר וואלה, הקואליציה מגבשת מתווה שיפתור את עצמאותו של חבר הכנסת המורד, אשר ככל הנראה יתמנה לתפקיד שר המודיעין במקום שטרן. תחילה, אבידר ימונה כשר במשרד ראש הממשלה, תפקיד שיעסוק ב"תכנון אסטרטגי". הפלונטר עם אבידר התחיל כאמור עוד מאז השבעתה של הממשלה החדשה, והסיבה לסכסוך בינו לבין יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן היא רצונו להתמנות לתפקיד ביצועי ולקבל את אחד משני המשרדים שניתנו לעודד פורר, חקלאות או הנגב והגליל. ליברמן לעומת זאת, הציע לו להיות שר במשרד האוצר, אך אבידר סירב והכריז שהוא אינו חלק מהסיעה. הוא הפסיק להשתתף במפלגות והחל לנהל מדיניות עצמאית שלו ראשי המפלגות האחרים. 

שלום שלמה, מזכיר הממשלה, השקיע מאמצים רבים בשבועות האחרונים כדי להרגיע את המתחים בינו לבין מפלגת הבית, זאת בשל החשש שיצביע נגד הצעות הנוגדות את צו מצפונו וכהיערכות לגיבוש הרוב לקראת העברת תקציב המדינה.

עצמאותו של אבידר כבר התגלתה כמסוכנת, כאשר התנגד לפני שבועיים לחוק הפיצול, החוק שנועד להקל על פיצולים מהליכוד ואותו קידמה מפלגת תקווה חדשה. למרות הסכנה שבהפלת החוק בשל התנגדותו, אבידר נעדר מההצבעה. הקואליציה כבר קיבלה את ההוכחה לכך שסיעת יחיד עלולה להיות מסוכנת, במיוחד לפני חוק העברת התקציב, סוגיה משמעותית שעלולה להיות הגורם המרכזי ביציבותה של ממשלת השינוי. לכן, מזכיר הממשלה הזדרז למצוא פתרון לדרישותיו. 

גולן. מתנגד לפסילת יזבק

יאיר גולן 

הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב את מינויו של חבר הכנסת מטען מרצ יאיר גולן, סגן הרמטכ"ל לשעבר, לסגן שרת הכלכלה אורנה ברביבאי. במרצ ויתרו על ועדת העלייה והקליטה, שבראשה גולן היה אמור לעמוד, לטובת האופוזיציה כדי לפתור את משבר הוועדות שמשתק את הכנסת.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי בירכה על ההחלטה: ״יאיר גולן, איש ביצוע מעולה בטוחה שנעבוד בשיתוף פעולה מלא לקידום הכלכלה והתעשייה בישראל״.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן