בדרך למשבר נוסף? אבידר: "לא אתמוך בחוק העריקים"

בקואליציה עדיין לא התאוששו מההפסד הלילה וכבר משבר חדש בדרך. ח"כ אלי אבידר הודיע היום כי יצביע נגד חוק העריקים: "עליית מדרגה ברף השחיתות הפוליטית בישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/21 14:21 כו בתמוז התשפא

בדרך למשבר נוסף? אבידר: "לא אתמוך בחוק העריקים"
ח"כ אלי אבידר, יעניק לאופוזיציה ניצחון שני?, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

אחרי שעבר על חברי הקואליציה לילה קשה עם ההפסד הצורם לאופוזיציה ונפילתו של חוק האזרחות וכבר משבר חדש מגיע בצעדי ענק. תקווה חדשה מקדמת חוק שיאפשר לארבעה עריקים לחבור לממשלה, חוק שמתוכנן נגד הליכוד ויכול לחזק את הקואליציה, אבל הח"כ הסורר של ישראל ביתנו מאיים להרוס את המהלך.

ח"כ אלי אבידר הודיע היום (ג') כי יתנגד לחוק ויצביע נגדו, אבידר ממשיך את הסכסוך עם חברי מפלגתו ובראשם אביגדור ליברמן. בהודעתו כתב אבידר כי: "הודעתי היום להנהלת הקואליציה כי אני מציע לגנוז את הצעת חוק הכנסת המאפשר ל-4 חברי כנסת להתפלג מסיעתם גם אם אינם מהווים שליש ממנה, ולא להביאו להצבעה במליאת הכנסת היום. הבהרתי שבכוונתי להתנגד לחוק מאחר והוא ממשיך ומעצים תרבות פוליטית קלוקלת, שגוש השינוי בא לשנות".

אבידר תקף את החוק אותו הוא מכנה שחיתות ואמר כי: "החוק המדובר יכול להיקרא גם "חוק העריקים" והוא עליית מדרגה ברף השחיתות הפוליטית בישראל. ארבעה ח"כים שרוצים להצביע עם הקואליציה מטעמים אידאולוגיים יכולים לעשות זאת גם מספסלי האופוזיציה. מטרת החוק היא אחת: לעודד עריקים פוליטיים מהמחנה אליו הם משתייכים בתמורה לג'ובים וכיבודים".

אבידר הוסיף ופנה אל חבריו לגוש השינוי: "בימים האחרונים, שלפני השבעת ממשלת השינוי, היה חשש גדול שהאופוזיציה תצליח לשכנע חברי כנסת מגוש השינוי לערוק אליה. אין זה מתקבל על הדעת שאנו נפעל באותה הדרך של הממשלה שבאנו לשנות הציבור בחר בנו כדי להביא שינוי ותיקון ולא כדי שנמשיך לעשות את אותם הדברים בדיוק. ציבור הבוחרים זכאי שנתחיל לפרוע את ההבטחות שהבטחנו במהלך השנה האחרונה. לא נאכזב אותו".

אבידר חושש מהחוק מפני שאם יעבור החוק ואכן יצטרפו ארבעה עריקים הממשלה לא תזדקק לו כדי לשרוד והוא יאבד את מעמדו. בקואליציה חוששים משחזור המראות של הלילה האחרון, אם האופוזיציה כולה, כולל המשותפת תתנגד לחוק האופוזיציה עלולה לנצח בשנית ולערער את הקואליציה השברירית.


אבידר בכנסת, ארכיון.