יאיר גולן על פשרת אביתר: "שגיאה - גם מהעיניים של בנט"

חבר הכנסת ממרצ אומר כי מתווה הפשרה שגוי מיסודו וממליץ לראש הממשלה להתעקש על עמדתו ולא לוותר בנושא. "האנשים האלה לא דורשי טובתך והם יעשו זאת שוב ושוב, פורעי חוק לא מתפשרים, לא קשור אם אתה בעד ההתיישבות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/07/21 08:08 כד בתמוז התשפא

יאיר גולן על פשרת אביתר: "שגיאה - גם מהעיניים של בנט"
גולן ובנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת ממרצ וסגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן, אמר הבוקר (א') כי מתווה הפשרה בעניין פינוי הישוב אביתר שגוי מן היסוד. גולן המליץ לראש הממשלה נפתלי בנט לוותר על הפשרה מכיוון שהיא משדר חולשה של הממשלה, חולשה שתעלה לה ביוקר בהמשך. 

"מה שנעשה כאן זו פשוט שגיאה - גם מהעיניים של בנט", קבע גולן בראיון בגל"צ. עוד הוא אמר: "המתנחלים עכשיו ינסו לאתגר אותו חודש בחודשו, ונראה מאחזים קמים כפטריות אחרי הגשם - כי יש ממשלה שנתפסת כחלשה".

בהמשך, המליץ גולן לבנט לטובת המשך מעמדו כראש הממשלה, "תעמוד על עמדתך ואל תאפשר שום פשרה. האנשים האלה לא דורשי טובתך והם יעשו זאת שוב ושוב, פורעי חוק לא מתפשרים, לא קשור אם אתה בעד ההתיישבות".

לאחר שנחתם הסכם הפשרה בלילה שבין רביעי לחמישי, בכירים בממשלה אמרו מתחו ביקורת על שר הביטחון בני גנץ ואמרו כי הופתעו לגלות על פרסום ההסכם. בגל"צ פורסם כי בשיחות סגורות שר הביטחון הבטיח לפנות את אביתר וכי על החתימה על הפשרה "מכשירה הקמת יישוב חדש בשומרון".

שותלים ומשחקים. יום אחרון באביתר

שותלים ומשחקים. יום אחרון באביתרצילום: אלעד הומינר, כיפה

נזכיר כי על פי ההסכם, אחרוני המתיישבים עזבו את אביתר עד השעה 16:00. במתווה נכתב כי חיילי צה"ל, שהגיעו כבר בשישי בבוקר למקום, ישהו בישוב החדש וכי מבני הקבע שנבנו ללא אישור יישארו עומדים על תילם. 

יו"ר תנועת נחלה, צבי אלימלך שרבף, סיפר לחדשות כיפה כי הוא עוזב את ההר בתקווה לשוב אליו בקרוב. שרבף והמתיישבים הרבים, דאגו להניף במקום דגל ישראל בגובה 13 מטרים, רגע לפני העזיבה. "אנחנו כאן באביתר הרמנו את דגל ישראל מלוא גובה התורן כדי לומר לעם ישראל כולו שאנחנו היום יורדים מכאן ובעזרת השם נחזור לפה מהר. ממשלת ישראל תבדוק מה שהיא צריכה ועוד כמה חודשים תוקם פה ישיבה, ובעוד כמה שנים יוקם פה ישוב. הדגל כאן חשוב מאוד. הערבים באזור רוצים להשתלט מפה עד הבקעה, לכן הדגל בא ואומר: אנחנו כאן כדי להישאר".