סקר מנדטים: עד כמה בנט מתאים להיות ראש ממשלה

חודש להקמת הממשלה ובצל התפשטות מגפת הקורונה סקר חדש חושף את מצב המפלגות, עד כמה מרוצים הישראלים מהתנהלות הממשלה והאם בנט מתחזק בהתאמה לראשות הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/21 20:53 ג באב התשפא

סקר מנדטים: עד כמה בנט מתאים להיות ראש ממשלה
בנט במליאת הכנסת, צילום: אוליבייר פיטוסי/פלאש 90

חודש עבר מאז שקמה ממשלת בנט-לפיד והמשברים הקואליציוניים עדיין משאירים את המילה בחירות באוויר, סקר חדש שבצעו בחברת החדשות ובמכון מדגם חושף איך הזמן השפיע על אמון הציבור בממשלה, עד כמה הקורונה מתנהלת בצורה נכונה והאם נתניהו נפגע מההחלטה להצביע נגד חוק האזרחות.

ראשית בדקו הסוקרים את חלוקת המנדטים במידה והיום היו מתקיימות בחירות, תוצאות חלוקת המנדטים הן: הליכוד מוביל עם 30, יש עתיד שומרת על כוחה עם 19, ש"ס 9, כחול לבן 8, ימינה מטפסת עם 8 מנדטים, העבודה 8, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 7, הרשימה המשותפת 6, הציונות הדתית נחלשת משמעותית ויורדת עם 5 מנדטים, תקווה חדשה 5, מרצ 4, רעמ 4.

מבחינת חלוקת המנדטים בין הקואליציה לאופוזיציה הקואליציה מתחזקת עם 62 מנדטים. בשאלה "מבין האישים הבאים, מי לדעתך הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה? החלוקה הייתה: בנימין נתניהו 40%, יאיר לפיד 24%, נפתלי בנט 14%, לא יודע 8%. ונראה שבנט עדיין מפגר בצורה משמעותית וטרם מקבל אמון נרחב מהציבור.

בנוגע לממשלה החדשה נשאלו האזרחים: "האם אתה מרוצה או לא מרוצה באופן כללי מהממשלה החדשה? ההתפלגות הראתה: מרוצה מאד 12%,די מרוצה 33%, סה"כ מרוצה 45%, לא כל כך מרוצה 20%, מאד לא מרוצה25%, סה"כ לא מרוצה 45% ולא יודע 10%. לפי התשובות נראה כי קיים תיקו מוחלט בסוגיית שביעות הרצון.

על התפרצות הקורונה והטיפול במגפה נשאלו הנסקרים: "כיצד אתה מעריך את תפקוד הממשלה החדשה בטיפול במשבר הקורונה?" התשובות הראו כי: טוב מאד 9%, די טוב 40%, סה"כ טוב    49%, די רע 19%, רע מאד 19%, סה"כ רע  38%, ולא יודע 13%.

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 502 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+.


בנט במליאה, עדיין מדשדש מאחור.