בנט וליברמן סגרו את הדלת בפני החרדים: החל הקיצוץ בקצבאות הילדים

שר האוצר שהחל בשינוי תנאי הזכאות להנחות במעונות היום, אומר: "אמשיך להוביל מהלכים שיבטלו תמריצים שלילים להשתלבות בשוק העבודה". החיסכון הצפוי: 400 מיליון שקלים | לפני הקמת הממשלה בנט התנגד לפגיעה בקצבאות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/07/21 13:31 כז בתמוז התשפא

בנט וליברמן סגרו את הדלת בפני החרדים: החל הקיצוץ בקצבאות הילדים
אילוסטרציה, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

שר האוצר אביגדור ליברמן, החליט לבטל את הזכאות לסבסוד מעונות יום לילדים לאברכים שאינם לוקחים חלק בשוק העבודה. ההחלטה תיכנס לתוקף כבר ב-1 בספטמבר. מתחילת שנת הלימודים הבאה יצטרכו האברכים לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות. יש לציין כי תנאי זה קיים כבר היום לגבי אמהות.

ליברמן אמר לאחר ביטול הסבסוד: "ההחלטה שאני מביא היום היא צעד חשוב מאוד שמשנה את סדרי העדיפויות במדינה ושמה בראש את אלו שעובדים ומשלמים מיסים. המנגנון הנוכחי פוגע בהורים עובדים ומתעדף את אלו שאינם ולכן השינוי מתבקש. אמשיך להוביל מהלכים שיבטלו תמריצים שלילים להשתלבות בשוק העבודה".


(תשדיר הבחירות של ישראל ביתנו נגד המשך הקצבאות באותה מתכונת)

גובה הסבסוד עד להחלטתו של ליברמן עומד על כ-1,000 שקלים לפעוט במעונות של ויצ"ו, נעמ"ת ועמותות נוספו, בתנאי שההורים עומדים בתנאי הסף. משרה של לפחות 24 שעות שבועיות לאם הפעוט תוך שהאברך לא נדרש לעבוד אם הוא מוגדר ב"לימודים". על פי נתוני האוצר, 93% מהמשפחות שמקבלות סבסוד בסעיף זה משתייכות למגזר החרדי. החיסכון הצפוי: 400 מיליון שקלים. מה-1 בספטמבר ההגדרה של "לימודים" תשונה ל"לימודים מוכווני תעסוקה" - לימודים במוסדות אקדמאיים, לימודי תעודה ועוד, אך לא לימודים בישיבות.

האם ההחלטה התקבלה בניגוד לדעתו של ראש הממשלה?

בחודש אפריל האחרון, פחות משבוע לתום המנדט של ח"כ בנימין נתניהו להקמת הממשלה, בגוש השינוי עבדו במרץ על הקמת ממשלה. במהלך דיוני צוותי המשא ומתן של יש עתיד, ימינה ותקווה חדשה נרשמו חוסר הסכמות גם בנושא היחס לחברה החרדית. 

ב"ישראל היום" פורסם בתאריך 29.4 כי אחת מדרישות צוותי יש עתיד וישראל ביתנו הציגו במשא ומתן את רצונם בקיצוץ בתקציבי הישיבות וקצבאות הילדים. מנגד, נציגיו של יו"ר ימינה נפתלי בנט, קיוו באותה העת להימנעות של המפלגות החרדיות בהצבעה על הממשלה, ואולי אף להצטרפותן לממשלה בהמשך - דבר שלא יתאפשר אם יפגעו הקצבאות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן