לילה לבן בוועדת חוקה. האופוזיציה הגישה 6,500 הסתייגויות

האופוזיציה ממשיכה בפיליבסטר והלילה הייתה זאת ועדת חוקה שנשארה ללילה לבן במשכן הכנסת. האופוזיציה הגישה אלפי הסתייגויות אבל לא הצליחו למנוע מההצעות לעבור. ברקע בן גביר סיפר על התנהלות המשטרה מול פעילי ימין

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/21 09:15 כה בתמוז התשפא

לילה לבן בוועדת חוקה. האופוזיציה הגישה 6,500 הסתייגויות
גלעד קריב ואיתמר בן גביר הלילה., צילום: דוברות הכנסת, רונית גל

חברי הכנסת עובדים קשה וגם הלילה חלקם לא עצמו עין. האופוזיציה ממשיכה להטריל בכל הכח וועדת החוקה בראשות ח"כ גלעד קריב נשארה הלילה בכנסת, הועדה טעונה במיוחד, בין היתר משום שחברי הכנסת החרדים מתנגדים לקריב בשל היותו רפורמי

בהודעה שיצאה הבוקר עידכנה ועדת החוקה כי היא המשיכה כל הלילה את ישיבתה שהחלה אתמול ב-16:00. במהלך הישיבה הארוכה האופוזיציה הגישה כ-6,500 הסתייגויות, רובן המוחלט לא מהותיות.

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ הרב גלעד קריבאמר כי: "למרות ההתנהלות הלא ראויה של חברי האופוזיציה והניצול לרעה של הכלים הפרלמנטריים, הקפדנו  ונמשיך להקפיד על קיום דיון מסודר ומהותי בחוק יסוד הכנסת ובחוק הכנסת".

בוועדה רשמו מספר הישגים, בין היתר החוק להארכת מועדי חוק התקציב הוארך, קריב עדכן כי: "הושג סיכום על הארכת פרק הזמן לאישור התקציב הנתון לכנסת מ-50 ימים ל-60 ימים. כמו כן ועדת החוקה דחתה כ-600 הסתייגויות לחוק המאריך בשנתיים נוספות את הרחבת התקופה המרבית לעבודות שירות לתשעה חודשים במקום שישה.

ח"כ איתמר בן גביר ניצל את הפיליבסטר והעביר חוויות מרתקות מעולם המשפט. חברי הכנסת נשארו במתח בין הצבעה להצבעה.

אמנם בועדת החוקה הפיליבסטר נמשך אך יש מי שהגיע להסכם כדי לישון טוב בלילה, אתמול נענה ח"F פינדרוס לבקשת ח"כ האוזר, והפיליבסטר בועדת הכספים יקוצר לכ-9 שעות בלבד, בתמורה התחייבו חברי הכנסת רם שפע ואלכס קושניר להשתתף בשיעור תורה שיעביר פינדרוס ביום רביעי הקרוב. בתקווה שהשיעור יהיה קצר מהפיליבסטר.

יו"ר סיעת יש עתיד בועז טופורובסקי הגיב לפשרה המסקרנת וכתב כי: "בשביל שלום בית במשכן הכנסת אני מוכן שכל הקואליציה תשקול סידור דומה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן