"גלעד קריב פרובוקטור ופרחח" המפלגות החרדיות זועמות

הסערה שהתחוללה בעקבות הברחת ספר התורה לרחבת הכותל על ידי חבר הכנסת מהעבודה - מסרבת לשכוך, וחברי הכנסת החרדים תוקפים את המעשה ומאיימים בפנייה לוועדת האתיקה: "מעשה פוגעני וחזירי"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/04/21 11:26 א באייר התשפא

"גלעד קריב פרובוקטור ופרחח" המפלגות החרדיות זועמות
גפני, דרעי וליצמן. תוקפים את קריב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת ממפלגת העבודה, גלעד קריב, השתמש הבוקר (ג') בחסינותו הפרלמנטרית שמנעה ממאבטחי הכותל לבצע חיפוש בכליו, והכניס ספר תורה לתפילת "נשות הכותל", שהתקיימה ברחבת הכותל המערבי. 

הדבר עורר סערה בקרב המתפללים החרדים שנכחו במקום, ובהמשך נוצרו מהומות בינם ובין המתפללות. "נמשיך להיאבק על הזכות של כל הזרמים והקהילות בעם היהודי להתפלל כמנהגן בכותל המערבי", אמר חבר הכנסת קריב בתגובה לעימות.

בעקבות האירוע, חברי הכנסת החרדים הגיבו בזעם ותקפו בדברים את חבר הכנסת קריב. יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני הגיב אף לתקרית בכותל: גלעד קריב הוא פרחח ידוע מאז ומתמיד, ועכשיו מוריד את הכנסת לשאול תחתיות תוך כדי ניצול חסינותו, כדי לפגוע בעם היהודי בכל העולם לדורותיו. אגיש נגדו תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת על המעשה הנורא".

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, מחה אף הוא נגד מעשיו של קריב: “הפרובוקטור גלעד קריב הוכיח הבוקר את זילות קדשי ישראל בידי הרפורמים והקונסרבטיבים. הגעתו לכותל הבוקר תוך הפרעה לציבור ולתפילה היא בושה וחרפה, ומהווה פגיעה בקדושת המקום”.

חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה פנה דווקא לנפתלי בנט, גדעון סער וזאב אלקין: "הבוקר קיבלתם 'טעימה' שממחישה מי הם שותפי 'ממשלת השינוי'. כשומרי דת ומסורת מתבקש שתבהירו לקהל בוחריכם כי לא תייצרו שיתופי פעולה פוליטיים עם פרובקטור חסר כל רגישות לקודשי ישראל כמו גלעד קריב. מבזי הדת וההלכה לא יכולים להיות חלק מהמערכת הציבורית במדינת ישראל".

גם סגן שר החינוך מאיר פרוש התייחס לאירוע: "המעשה הפרובוקטיבי והפוגעני של גלעד קריב אינו חוקתי ופוגע ברגשותיהם של מיליוני יהודים מאמינים בארץ ובעולם. אך ורק הוא יהיה אחראי על ההשלכות הנפיצות של מעשה חזירי זה".

בש"ס גם תקפו את "הפרובוקציה" של קריב: "ח״כ גלעד קריב עבר הבוקר על הנחיית היועמ"ש רק בכדי לעורר פרובקציה בכותל המערבי, מעשה בזוי שראוי לכל גינוי. לקריב וקבוצתו אין שום קשר לכותל המערבי, הם אינם מאמינים בבית המקדש, אלא רק רוצים לעורר פרובוקציות ופירוד בעם".