בן גביר: "איילת שקד רצה אלינו בקריאות הצילו"

יו"ר עוצמה יהודית תוקף את ימינה על חוק האזרחות, ואת חבריה, בהם את עידית סילמן: "היא צריכה חדר זוגי בכנסת". הוא חולק על חברו לסיעה וטוען כי המדד לחילול השם בממשלה זו שאלת נאמנות למדינה ולא לאום

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 17/06/21 12:59 ז בתמוז התשפא

בן גביר: "איילת שקד רצה אלינו בקריאות הצילו"
איתמר בן גביר, צילום: כיפה

חודשיים וחצי עברו מאז הושבע ח"כ איתמר בן גביר לכנסת בפעם הראשונה, אז עוד חשב כי לא רק שיהיה חבר כנסת אלא גם חבר בקואליציה. בתחילת השבוע הושבעה ממשלת בנט-לפיד, והציונות הדתית  ובן גביר בתוכה נותרה באופוזיציה. בראיון לחדשות כיפה מודה בן גביר כי לא כך קיווה שיהיה אך לא מתרגש מהאופוזיציה. "אני מעדיף להיות בקואליציה, אבל באתי לשרת את עם ישראל", עוד הוא מוסיף כי "אם הייתי עושה את זה בשביל כבוד או כסף הייתי נשאר במשרד עורכי הדין שלי הרבה יותר משתלם כלכלית".

אתם מבקרים את הקואליציה מימין, אך בסוף דווקא במשמרת של בנט עוצרים את האימאם של לוד בחשד להסתה. לא מגיע לבנט קרדיט?

"אני לא הייתי ממהר לקשור לבנט כתרים, אני יודע אישית שלא מדובר במקרה שקשור אליו. אני הוא זה שפנה לפני כמה שבועות לפרקליטות אחרי שטענו שאין תלונות נגד האימם, אז דאגנו לספק . אני שמח לגלות שהפניות שלנו עשו את שלהן, לצערי, אני לא רואה את תביעת האצבע של בנט בנושא".

בן גביר מפתיע ואומר בגילוי לב כי "אני אשמח לתת לו קרדיט אם הוא עושה דברים לטובת הימין ועם ישראל, אני אהיה הראשון שיברך. אבל כרגע הוא נמצא בממשלה של מנסור עבאס, ואלו דברים חמורים ביותר".

אבל לא רק המעצר גם מצעד הדגלים קורה אצל בנט בניגוד לזמן כהונת נתניהו

"מי שאישר את המצעד זו הייתה משטרת ישראל ולא נפתלי בנט, וגם פה מדובר היה במצעד מצונזר. הביקורת שלי על בנט לא נסובה סביב מצעד הדגלים או במעצר של האימאם, כי גם אם הוא לא היה נעצר לא הייתי בא בדרישות לבנט שישנה את המציאות תוך יומיים או שלושה. הביקורת שלי על בנט הם על דברים שכבר נעשו, איבוד הריבונות בנגב, אובדן המשילות והפקרתה בידי האחים המוסלמים".

אתה מדבר על דברים תיאורטיים, בסוף יש עשייה ימנית, כמו המצעד ומעצר האימאם

"ממש לא תיאורטי, ברגע זה אין משילות בנגב ויש בלוני תבערה, אני זוכר כשבנט היה שר ביטחון הוא אמר שכל בלון דינו כטיל. ככה מגיבים לבלון תבערה? הכאילו תקיפות של צה"ל הן בעיקר בדיחה, הפצצת מפקדות ריקות ושטחים לא מאוישים, כחבר ועדת חוץ וביטחון אני חרד לגורל המדינה".

זו מדיניות דומה לשל נתניהו, אז מה ההבדל?

"ההבדל ביני לבין אחרים, גם כשנתניהו פעל לא נכון אני ביקרתי אותו. אין ספק שבנט פועל בצורה קיצונית וויתר על על המשילות בדרום, נתניהו לא היה חולם לתת את המשילות לעבאס או לתת לו יו"ר ועדת הפנים. אני מזכיר גם כשנתניהו חשב ללכת עם עבאס אנחנו בציונות הדתית מנעו זאת ממנו".

מה בדבר האתגר שאיילת שקד הניחה בפניכם על התמיכה בחוק האזרחות, תצביע בעד?

"הסוגיה לא עלתה על שולחני. אבל כמו שכתב חברי ח"כ שמחה רוטמן, אנחנו הזהרנו אותם מללכת עם הערבים ובסוף הם צריכים את העזרה שלנו להציל אותם מעצמם. ביום ראשון אני אעבור על ההצעה, תהיה ישיבת סיעה ונחליט ביחד. אבל לשמוע את איילת רצה אלינו בקריאות 'הצילו' ממנסור עבאס, זה מצחיק אותי".

בן גביר חוזר לתפקידו כאיש אופוזיציה: "אנחנו הולכים להיות אופוזיציה לוחמנית, עידית סילמן אמרה לי שהיא צריכה להביא שק שינה לכנסת. עניתי לה שהיא צריכה חדר זוגי, כי גם היא וגם בעלה יבואו הרבה לכנסת ואנחנו נשאיר אותם שם כי אנחנו נילחם בהם. יש לי שני יעדים להפיל את הממשלה והשני לקדם את החוקים החשובים לי".

חברך לסיעה, אבי מעוז, טען ששר גוי זה חילול השם, אתה מסכים איתו?

"אני יכול להגיד על אבי מעוז שהוא יהודי יקר שמשרת את עם ישראל והוא חבר כנסת מוצלח. לא על הכל אנחנו מסכימים, לא כל מה שנעם עושים אני חותם על זה, אבל הם חלק מהתמהיל הטוב של הציונות הדתית. ההסתכלות שלי איננה אם מדובר בגוי או לא, אלא האם הוא נאמן לישראל או לא. לדרוזים ולנו יש ברית חיים, לכן אם השר הדרוזי נאמן למדינת ישראל אני בעדו, ואם לא, גם אם מדובר ביהודי, אני לגמרי נגדו. ניצן הורוביץ ותמר זנדברג הם החילול השם בעיניי, זה שהם יהודים לא נותן להם חסינות. לשלוח את החיילים שלנו למשפט בהאג זה חילול השם".