בחשד להסתה לאלימות וטרור: אימאם העיר לוד נעצר

בעקבות שיתוף סרטון הקורא לרצח שוטרים בו כתב: "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק", התקבלו תלונות נגד יוסוף אל-באז בגין הסתה לאלימות, ובלשי משטרה עצרו אותו במהלך הלילה. "אין לגיטימציה לאף הסתה - לא נגד שוטרים ולא נגד אזרחים", אמר יו"ר רע"מ עבאס

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/06/21 07:26 ז בתמוז התשפא

בחשד להסתה לאלימות וטרור: אימאם העיר לוד נעצר
הפרעות בלוד. , צילום: Yossi Aloni/Flash90

פעולה מהירה של משטרת ישראל הביאה למעצרו של יוסוף אל-באז, אימאם העיר לוד, לאחר שזה שיתף פוסט בפייסבוק עם הפנייה לסרטון, הקורא לכאורה לפגיעה בשוטרים. בכוונת המשטרה להביאו במהלך היום לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרו.

אל-באז שיתף ביום שלישי סרטון בו נראה סצנה מסרט בו אזרח רוצח שני שוטרים וכתב על כך: "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק". במהלך הלילה בלשי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות בלהב 433 עצרו אותו בגין חשד להסתה לאלימות, טרור ואיומים, וברגעים אלה הוא נחקר במשרדי היחידה.

לאימאם אלפי עוקבים ברשתות החברתיות ובזמן מבצע שומר החומות כבר נעצר וזומן לשיחה על ידי השב"כ בעקבות התבטאויות נגד יהודים.

יו"ר רע"מ מנסור עבאס אמר בגלי צה"ל בעקבות פרסום המעצר כי, "אני לא מכיר את המקרה, אבל אין לגיטימציה לאף הסתה - לא נגד שוטרים ולא נגד אזרחים". 

חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיב למעצרו של אל-באז ואמר: "שמח שהמשטרה נענתה לפנייתי. השלב הראשון במעצרו של המחבל הרוחני מבורך, עכשיו הגיע השלב למצות אתו את הדין ולהושיבו בכלא ולעקוב שלא ימשיך גם משם להפיץ את דברי השטנה וההסתה נגד יהודים".

מנכ"ל בצלמו, שי גליק שהגיש בחודש האחרון שלוש תלונות נגד אל-באז אמר לאחר מעצרו: "אנחנו מברכים על המעצר למרות שכבר מזמן האיש היה אמור להינמק בכלא ואין ספק שדמו של יגאל יהושע מלוד רובץ על השייח המסית. אנחנו דורשים ממשטרת ישראל לחקור אותו בגין כל התבטאויותיו להעמידו באופן מהיר ביותר לדין פלילי ולהשאירו במעצר עד תום ההליכים בעקבות מסוכנותו הגבוהה. אין כל ספק שלאיש יש דם על הידיים ועליו לשלם את המחיר. ידע כל מסית ולא משנה אם הוא מגדיר את עצמו איש דת , אימאם או שייח ,או מחנך. מילים יכולות לרצוח ומי שמסית ינמק בכלא".