אבי מעוז: "לשתף גויים בממשלה - חילול השם"

יו"ר 'נעם' הבהיר את עמדתו על צירוף סיעת רע"מ לקואליציה, הדגיש כי הוא מרגיש קרבה גדולה יותר ליהודים ליברליים מאשר למוסלמים שמרניים והבהיר: "את אחיי הלהט"בים אני אוהב כאנשים פרטיים, אבל לא במרחב הציבורי"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/06/21 09:13 ז בתמוז התשפא

אבי מעוז: "לשתף גויים בממשלה - חילול השם"
אבי מעוז, צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ארבעה ימים לאחר הקמת הממשלה ה-36, ובסיעת הציונות הדתית מתרגלים לשגרה באופוזיציה וממשיכים בקרבות מול חברי ימינה ושאר מפלגות הקואליציה. המתיחות האחרונה בה ביקשו בממשלה להאריך את הוראת השעה בחוק לאיחוד משפחות ונאלצו לבקש את תמיכת האופוזיציה, וכמובן נענו בשלילה, העלו בשנית את סוגיית ההסתמכות על סיעת רע"מ בהצבעות הממשלה.

חבר הציונות הדתית, חבר הכנסת אבי מעוז, דיבר הבוקר (ה') ב'כאן חדשות', והסביר את תמיכת רבו, ראש ישיבת "הר המור" בהצטרפות לממשלה יחד עם רע"מ, דבר שלא קרה בסופו של דבר: "אחרי שהרב טאו הכריע וסמוטריץ' הלך לרבנים שלו, זו מחלוקת לשם שמיים והיום אנחנו רואים את התוצאה - ממשלה שמתקשה לתפקד", אמר יו"ר מפלגת נעם, ותקף: "מבחינתנו זו ממשלה של חילול השם - לשתף את הגויים בתוך הממשלה".

הרב צבי טאו

הרב צבי טאו צילום: צילום מסך

מעוז נשאל למי הוא מרגיש יותר קרוב - למוסלמי שמרן או ליהודי ליברלי וענה: "אתה מעליב אותי. אחיי היהודים קרובים אליי פי אלף, אין מה להשוות. לא רק מההוא מאיראן, גם מההוא מאמריקה. גם את אחיי הלהט"בים אני אוהב אהבת נפש כאנשים פרטיים, אבל לא במרחב הציבורי".

חברת הכנסת מירי רגב מהליכוד תקפה את ראשי ימינה ואמרה: "נפתלי בנט ואיילת שקד ניסו לספר לנו שאפשר ללכת עם השמאל אבל להרגיש ימין. בוא נראה כמה זמן יחזיק המשחק הצבוע שלכם. תתמודדו עם חוסר האחריות והמגלומניה שהובילה אתכם להקמת ממשלת שמאל מסוכנת לישראל. הליכוד לא יכסה את ערוותכם".

גם חבר הכנסת איתמר בן גביר תקף את מפלגת ימינה: "מדובר בממשלה שנשענת על כרעי התרנגול מנסור עבאס תומך הטרור. מדובר באסון למדינה היהודית והאשמה מוטלת על ממשלת השמאל בתמיכת האחים המוסלמים. בנט מכר את הנגב ועכשיו את כל המדינה. כשרע"מ תומכת בהענקת אזרחות לפלסטינים ומונעת משילות לאומית, בנט צריך לחשב מסלול מחדש ולהתפטר לטובת המדינה".