"הממשלה שננסה להקים": יאיר לפיד מתעלם מהצורך בתמיכה של מפלגה ערבית

יו"ר יש עתיד כותב את הרכב הממשלה שירצה להקים: "יהיו בממשלה שאנחנו מנסים להקים 3 מפלגות ימין מובהקות, שתי מפלגות מרכז ושתי מפלגות שמאל ציוני. הממשלה הזו תהיה מבוססת על כבוד הדדי, אזרחי ישראל מוכרחים לראות מולם מנהיגים שיודעים לשים בצד את המחלוקות"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 07/04/21 09:19 כה בניסן התשפא

"הממשלה שננסה להקים": יאיר לפיד מתעלם מהצורך בתמיכה של מפלגה ערבית
יאיר לפיד, צילום: Miriam Alster/Flash90

בזמן שהנשיא הטיל את המנדט להרכבת ממשלה לראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד עמל גם הוא על הרכבת הממשלה שלו. הבוקר (ד') נפרסם לפיד בעמוד הפייסבוק שלו את החזון שלו להקמת הממשלה שירצה להקים: "נתניהו קיבל את המנדט ראשון. חבל, אבל זה לא אומר שאנחנו מפסיקים לעבוד. המטרה הייתה ונשארה אחת: להקים ממשלת הסכמה לאומית, שתטפל במשבר העמוק שאנחנו נמצאים בתוכו".

לפיד התייחס לשאלה הגדולה של אופי הממשלה: "בימים האחרונים מתקיים דיון תקשורתי זועף, רצוף עלבונות, בשאלה אם זו תהיה 'ממשלת ימין' או 'ממשלת שמאל'. התשובה היא שזו תהיה ממשלתם של הישראלים המודאגים". עוד הוסיף: "החשדנות לא תוביל אותנו לשום מקום. עלינו לבצע 'קפיצת אמונה'. לבנות ממשלה שמבוססת על כך שאנחנו מאמינים בכך שגם אנשים אחרים, שחושבים אחרת, מעוניינים שיהיה פה טוב".

לבסוף מנה יו"ר יש עתיד את חברי הממשלה שלו: "היו בממשלה שאנחנו מנסים להקים 3 מפלגות ימין מובהקות (ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו), שתי מפלגות מרכז (יש עתיד וכחול לבן) ושתי מפלגות שמאל ציוני (העבודה ומרצ)". לפיד מודה כי: "אף אחד לא יקבל את כל מה שהוא רוצה, אבל יהיה איזון שיכריח אותנו להתמקד במטרות מעשיות. איש לא יזנח את האידיאולוגיה שלו, אבל כרגע יש לנו בעיות דחופות יותר. בעיות האלה אינן של ימין ושמאל, אלא של אנשים אמתיים שיש להם חיים אמתיים". אמנם יש לציין כי לא די ברשימת המפלגות הללו, וכדי להגיע ל-61 מנדטים לפיד זקוק לתמיכה של מפלגה נוספת שסביר שתהיה ערבית.

לסיום כתב: "כלי העבודה העיקרי של ממשלה כזו יהיה היכולת לדבר ולמצוא פתרונות. רק בשביל זה כדאי לנו שהממשלה הזו תקום. כדי שאנשים יבינו שגם מי שחושב אחרת מהם, יכול לרצות בטובתם. הממשלה הזו תהיה מבוססת על כבוד הדדי אזרחי ישראל מוכרחים לראות מולם מנהיגים שיודעים לשים בצד את המחלוקות ולפעול למען מטרה משותפת".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן