הנשיא ריבלין החליט: נתניהו זכה במנדט | "ההכרעה אינה קלה בעיני"

נשיא המדינה ריבלין פרסם את החלטתו בעניין הטלת המנדט על הרכבת הממשלה הבאה. כפי שהעריכו בתחילה, המנדט ניתן לחבר הכנסת ויו"ר הליכוד נתניהו, לאחר שקיבל 52 ממליצים. לפיד ובנט יאלצו לחכות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/04/21 12:11 כד בניסן התשפא

הנשיא ריבלין החליט: נתניהו זכה במנדט | "ההכרעה אינה קלה בעיני"
הנשיא ריבלין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בנימין נתניהו זכה במנדט. לאחר שסיים אתמול את סבב ההתייעצויות, ולאחר עוד מספר שעות של חשיבה ודיונים, נשיא המדינה ראובן ריבלין החליט היום (ג') להעניק את המנדט להקמת הממשלה ליו"ר הליכוד חבר הכנסת בנימין נתניהו, עליו המליצו 52 חברים, לעומת 45 שהמליצו על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ו-7 ממליצים בלבד שקיבל יו"ר ימינה נפתלי בנט.

סקר מנדטים לאחר הבחירות | יש עתיד וימינה מתחזקות, גוש השינוי גדל

הנשיא אמר כי מתוך ההתייעצויות שהתקיימו אתמול הוא מתרשם כי "לאף אחד מן המועמדים אין בשלב זה סיכוי ממשי להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. למעשה, אילו החוק היה נתון בידי הייתי מעביר את ההחלטה בחזרה אל כנסת ישראל". 

על כתב האישום ומשפט נתניהו המתנהל ברקע הדברים, אמר: "אני מודע היטב לעמדת רבים בציבור, לפיה על הנשיא להימנע מהטלת תפקיד על מועמד שיש כנגדו כתב אישום. אלא, שעל פי החוק והחלטת בית המשפט, ראש הממשלה יכול להמשיך לשמש בתפקידו - גם תחת כתבי אישום. זו לשון החוק וזאת החלטת בית המשפט העליון בבג"ץ שהוגש אליו".

 

 

"במצב דברים זה בו אין רוב של 62 חברי כנסת התומכים במועמד מסוים ובאין שיקולים אחרים המצביעים על סיכויו של מי מהמועמדים להרכיב ממשלה, קיבלתי את הכרעתי באתם למשתקף ממפת הממליצים המעידה על סיכוי גבוה מעט של חבר הכנסת בנימין נתניהו להרכיב ממשלה. לפיכך, החלטתי להטיל עליו את התפקיד להרכבת הממשלה". 

ריבלין סיים את דבריו: "הכרעה זו אינה הכרעה קלה בעיני, ברמה המוסרית והערכית. כפי שאמרתי בתחילת דברי, מדינת ישראל איננה דבר המובן מאליו. אני נולדתי עשר שנים לפני שקמה ובכל אותה תקופה אני ראיתי את תקומתה ואת הנפת הדגל שלה לראש התורן. אני חרד כמוכם למדינתי, למדינתנו. אך אני עושה את המוטל עלי במסגרת תפקידי כנשיא מדינת ישראל הכפוף להוראות החוק ולהחלטות בית המשפט ומגשים את רצונו של הריבון. הוא העם בישראל, אתם, שנציגתו היא הכנסת בין בחירות לבחירות. כנסת שנבחרה על ידכם". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן