בנט: "ימינה לא תשב בממשלה בהובלת השמאל, כולל לפיד כראש ממשלה"

יו"ר ימינה שלא חתם על הצהרת הנאמנות אומר כי "ראש הממשלה לא מסוגל להקים ולהחזיק ממשלה יציבה, הגיע הזמן להחליף אותו". על יו"ר יש עתיד שטוען כי הוא ימין הוא אומר: "לפיד יכול להגיד שהוא קנגרו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/02/21 08:17 יב באדר התשפא

בנט: "ימינה לא תשב בממשלה בהובלת השמאל, כולל לפיד כראש ממשלה"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, באופן לא מפתיע לא חתם אתמול על הצהרת נאמנות לראש הממשלה בנימין נתניהו. הבוקר (ד') הוא אומר בתקיפות כי "ראש הממשלה לא מסוגל להקים ולהחזיק ממשלה יציבה, היגע הזמן להחליף אותו וזה יקרה רק מימין". 

סקר מנדטים: שלוש מפלגות באזור אחוז החסימה

בראיון, שנערך בכאן חדשות, התייחס בנט לממשלה הבאה. "ימינה לא תשב בממשלה בהובלת השמאל כולל לפיד כראש ממשלה", אמר בנט. על השאלה "לפיד הוא שמאל? הוא בעצמו אומר שהוא ימין", השיב: "הוא יכול להגיד גם שהוא קנגרו. אנחנו לא נשב הממשלה בראשות השמאל, אין לנו בעיה שלפיד ישתתף בממשלה. הברירה היא או המשך הדישוש עם נתניהו או שינוי וזינוק בהובלה שלי". 

על ממשלה בראשות גדעון סער ובשותפות עם סמוטריץ' ובן גביר, אמר בנט כי הוא "מוכן לשבת בכל ממשלה לאומית, המטרה היא להחליף את נתניהו. כל מי שאומר שהוא בעד מדינה יהודית ודמוקרטית, יכול לשבת איתנו. אני יכול לאהוב או לא לאהוב את הסגנון, גם לפיד וגם סמוטריץ' ובן גביר בהחלט יהיו שותפים בממשלה, השאלה הבסיסית היא מי יוביל את הממשלה". בהמשך אמר: "גדעון הוא פוליטיקאי מיומן הרבה שנים, אבל אין לו את הניסיון הכלכלי, המדיני והלאומי כדי להוביל את מדינת ישראל, כולם מבינים שזה או ביבי או בנט".

סער: "בנט הוא שותף ליום שאחרי הבחירות"

בראיון הבוקר נשמע שבנט נזהר שלא לתקוף את סער. יו"ר תקווה חדשה, הגיע אתמול לאולפן כיפה והתייחס למלחמות בין שתי המפלגות. "החלטתי להפסיק עם זה", אמר. "הודעתי ביום חמישי באופן חד צדדי אני מפסיק, גם אם ימינה ימשיכו לתקוף אותי. לצערי הם תוקפים אותי מיום הקמת תקווה חדשה, לדעתי בלי הצדקה וסיבה, אבל לא משנה".

עוד הוא אמר: "אני לא יכול להתחרט על הדברים שאמרנו עליהם, כי בסוף אמרנו דברי אמת. אני מנסה להיות המבוגר האחראי ומנסה להתמקד בעיקר, יותר חשוב להחליף את השלטון, ובנט הוא שותף ליום שאחרי הבחירות. לכן הודעתי לפני חמישה ימים לחברי מפלגתי לא לתקוף את ימינה, אני מקווה שהם ישיבו באותו מטבע וגם אם לא אני לא משנה את החלטתי".