נתניהו מחתים את המפלגות החרדיות וסמוטריץ' על הסכם נאמנות לבחירות הקרובות

על פי הפרסום בחדשות 12 נתניהו מחתים את ראשי ש"ס, יהדות התורה ו'הציונות הדתית' על מסמך נאמנות שקובע שלא יוכלו לנהל משא ומתן עצמאי בבחירות הקרובות. 'הציונות הדתית' מכחישה: "אין לנו כל כוונה לחתום"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 23/02/21 17:03 יא באדר התשפא

נתניהו מחתים את המפלגות החרדיות וסמוטריץ' על הסכם נאמנות לבחירות הקרובות
ראש הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שלושים יום לבחירות והמהלכים להכרעה בגושים מתרקמים. היום (ג') פורסם כי ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו, מחתים את ראשי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, ואת בצלאל סמוטריץ', ראש מפלגת "הציונות הדתית", על מסמך נאמנות, הסכם שקובע שהמפלגות הללו לא יוכלו לנהל משא ומתן עצמאי בבחירות הקרובות, כך על פי פרסום בחדשות 12. עמית סגל פרסם כי ליצמן ודרעי כבר חתמו על ההסכם.

נוסח המסמך שעליו חתמו פורסם על ידי יקי אדמקר: "אנו ראשי המפלגות הח"מ מתחייבים להקים יחד ממשלה משותפת כדי לממש הזדמנות מיוחדת להקים ממשלת ימין אמיתית".

הנה נוסח המסמך שעליו חתמו כבר נתניהו, דרעי, גפני וליצמן. לא יודע מה לגבי סמוטריץ' pic.twitter.com/cvL0FoDEvM

— יקי אדמקר (@YakiAdamker) February 23, 2021

 

מפלגת "הציונות הדתית" הגיבה לפרסום והכחישה את המיוחסה לה: "אין לנו כוונה לחתום על 'מכתבי נאמנות' שהוכחו כחסרי משמעות בעבר ולא הביאו לממשלת ימין. הנאמנות היחידה שלנו הינה לדרך ולערכים ונהיה חלק רק מממשלה שתבטא אותם".

במפלגתו של סמוטריץ' הוסיפו: "שמחים שהליכוד מפיצים את הסכם העודפים שנחתם בין הליכוד לציונות הדתית (הגלוי לעין כל בוועדת הבחירות) ושעליו יו״ר הציונות הדתית לא הסכים לחתום עד שנתניהו התחייב בחתימתו לקווי יסוד ברורים של ממשלת ימין, ובהם: שמירה על הזהות היהודית של מדינת ישראל, שמירה על ארץ ישראל וחיזוק ההתיישבות, תיקון מערכת המשפט, ועוד. הציונות הדתית מחויבת רק לדרך ולערכים ולא לאדם כזה או אחר ותהיה חלק רק מממשלה שתממש אותם בפועל".

דפנה ליאל פרסמה כי סמוטריץ׳ דרש מנתניהו לחתום על מסמך נגדי שמטרתו למנוע מצב שבו שוב יו"ר הציונות הדתית ישאר בחוץ, ומפלגת שמאל תיכנס פנימה. בנוסף, במסמך מפורטים מה יהיו קווי היסוד של הממשלה הבאה, מבחינת סמוטריץ' ואנשיו.

 

סמוטריץ

סמוטריץ'צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

 

בלוק שכזה קרה כמעט בכל מערכות הבחירות האחרונות ונתניהו קיבל מראשי גוש הימין חתימה על מסמך נאמנות אליו כבר כמה פעמים. מסמכי הנאמנות הללו צצים בד"כ כאשר בליכוד מתחילים לחשוש כי הם עלולים לאבד את הגוש הטבעי שמעמיד את נתניהו בראשות הממשלה.

יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, הגיב על חידוש בלוק הימין: איחוד גוש הימין חשוב לניצחון הימין. היינו ונשאנו מאוחדים, לא יצליחו להפריד ביננו. בע״ה נפעל ביחד למען עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן הגיב לפרסום: "נתניהו שוב מקים גוש חרדי משיחי עם ליצמן, דרעי, סמוטריץ ובן גביר.  גדעון, יאיר, נפתלי, במקום להתרפס בפני דרעי וליצמן, תצטרפו ליוזמה שלי ותתחייבו להקים ממשלה ציונית וליברלית בלי ש"ס ויהדות התורה".

בנוסף כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה:

ומה עם עבאס?

 

ומה עם עבאס? pic.twitter.com/aS3ugCstFc

— אביגדור ליברמן (@AvigdorLiberman) February 23, 2021