סקר מנדטים: שלוש מפלגות באזור אחוז החסימה

מסקר חדש עולה כי הציונות הדתית, כמו גם מרצ וכחול לבן מתנדנדות ונושקות לאחוז החסימה. מנגד, הליכוד מתחזקת במנדט ויש עתיד שומרת על כוחה. גוש בראשות נתניהו, וכולל בתוכו את בנט, מקבל 59 מנדטים בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/21 07:23 יב באדר התשפא

סקר מנדטים: שלוש מפלגות באזור אחוז החסימה
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מסקר חדש שערכו דודי חסיד, סוקר כאן חדשות, ומכון קנטאר ופורסם הבוקר (רביעי) בכאן רשת ב' עולה, כי אילו הבחירות לכנסת ה-24 היו נערכות היום, גוש הימין בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו וכולל בתוכו גם את ח"כ נפתלי בנט, היה זוכה ל-59 מנדטים בלבד. 

מפלגת הליכוד היתה מתחזקת במנדט אחד מהסקר שפורסם אמש ומקבלת 29 מנדטים. המפלגה השניה בגודלה, יש עתיד, שומרת על כוחה עם 18 מושבים בכנסת הבאה. תקווה חדשה עם 13 מנדטים מאכזבים מבחינתה, כמו גם ימינה שלא מצליחה לטפס ומקבלת 11 מנדטים בלבד. 

הסקר מגלה כי לו הבחירות היו נערכות היום הרשימה המשותפת היתה זוכה ל-9 מנדטים, ש"ס שחתמה על נאמנות לנתניהו עם 8 ויהדות התורה שחתמה על המסמך גם היא, מקבלת 7 מושבים. ישראל ביתנו עם 7 מנדטים, העבודה ממשיכה במגמת ההתאוששות עם 6 מנדטים.

עוד עולה מהסקר, כי ישנן שלוש מפלגות הנושקות לאחוז החסימה וכלל לא בטוח שנראה אותן בכנסת הבאה. הציונות הדתית, מרצ וכחול לבן מקבלות כל אחת 4 מנדטים בלבד. 

סקר מנדטים - כאן רשת ב':
הליכוד – 29 מנדטים 
יש עתיד – 18 מנדטים
תקווה חדשה - 13 מנדטים
ימינה – 11 מנדטים
הרשימה המשותפת – 9 מנדטים 
ש"ס – 8 מנדטים 
יהדות התורה – 7 מנדטים  
ישראל ביתנו – 7 מנדטים
העבודה - 6 מנדטים 
הציונות הדתית -4 מנדטים
מרצ - 4 מנדטים
כחול לבן – 4 מנדטים

מתחת לאחוז החסימה:
המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה - 2.2%
רע"מ בראשות מנסור עבאס - 2.0%


 

בסקר שנערך נשאלה השאלה "האם בכוונתך להצביע בבחירות הקרובות". 62% מהנשאלים השיבו כי הם בטוחים שכן. מבין מצביעי הימין עמד שיעורם על 66% ומבין מצביעי השמאל 63%. מתוך כלל הנשאלים 18% ענו כי הם חושבים שיצביעו בבחירות. 7% בטוחים שלא יצביעו ו-10% השיבו כי טרם החליטו בעניין. 

הסקר נערך על ידי חברת קנטר אתמול (שלישי - 23.02.21), לפי מדגם אינטרנטי של 550 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, כולל המגזר הערבי. מספר האנשים שהתבקשו לענות על הסקר הינו 2,957, וטעות הדגימה המרבית הינה 4.4%. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן