הגשת הרשימות לכנסת: זה לוח הזמנים

בימים ד'-ה' בשבוע הבא יוגשו הרשימות לכנסת, כשעד אז צפוי מרתון של איחודים בין מפלגות והצטרפויות של מועמדים חדשים. הגשת הרשימות השנה תתקיים בסיקור תקשורתי וירטואלי בלבד | לוח הזמנים המלא

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/01/21 18:34 יב בשבט התשפא

הגשת הרשימות לכנסת: זה לוח הזמנים
בחירות , צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ביום רביעי הבא, ה-3 בפברואר, בין השעות 13:00-21:00 וביום חמישי, ה-4 בפברואר, בין השעות 13:00-22:00, תתקיים הגשת רשימות מועמדים לכנסת ה-24, בפעם הרביעית בתוך שנתיים. מועד הגשת הרשימות הוא למעשה שיאה של מערכת הבחירות, מלבד כמובן יום הבחירות עצמו, ומהווה קו מפריד שאחריו לא ניתן לבצע עוד שינויים ברשימות המפלגה, למעט הסרת מועמדויות.

סבב בחירות רביעי: יום סגירת הרשימות הוא הכי מעניין

במערכות הבחירות הקודמות, ובייחוד במערכת הבחירות בשנה שעברה, ליל הגשת הרשימות הפך למרתון איחודים קדחתני במפלגות הציונות הדתית, וזכורה בעיקר הסערה סביב הפיצול של הבית היהודי מעוצמה יהודית וההצטרפות לרשימת ימינה, על אף הסיכום המוקדם.

המספרים לתור להגשת הרשימות יחולקו בשער פולומבו שבמשכן הכנסת, ביום שלישי הבא החל מהשעה 20:00. האירוע יתקיים בכנסת באולם ירושלים. עמידה בראש התור חיונית עבור רשימות המעוניינות באותיות על הפתק בקלפי שלא נשמרות עבורן מראש, כפי שהיה בבחירות 2019 מועד א', כשהימין החדש מיהרה לראש התור כדי לקבל את האות נ'.


(הגשת הרשימות בבחירות לכנסת ה-23, בשנה שעברה)

בוועדת הבחירות הבהירו היום (ב') כי בשל מגבלות הקורונה ושמירה על התו הסגול, לא תתאפשר השנה כניסת עיתונאים לסקר את אירוע הגשת הרשימות. ערוץ הכנסת, יסקר כ"פול" את כל האירוע מכניסת נציגי הרשימות לבניין הכנסת ועד להגשת הרשימות עצמן לנשיאות ועדת הבחירות המרכזית, בראשותו של שופט בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן. 
האירוע יועבר גם בפייסבוק לייב של ועדת הבחירות המרכזית וביוטיוב של הוועדה. כאן בחדשות כיפה נעביר את ליל הגשת הרשימות בשידור ישיר, לצד הדיווחים הכי עדכניים מהשטח על כל ההתפתחויות הפוליטיות.

בשל מגבלות הקורונה, כל רשימה, תורכב משלושה נציגים לכל היותר, או כמספר המפלגות המרכיבות אותה.

המועד האחרון להגשת הרשימות, כאמור, נקבע ב-22:00 בליל חמישי, אך ניסיון העבר מלמד כי יו"ר ועדת הבחירות לא עמד על השעה המדויקת, ואיפשר למפלגות להגיש מעט באיחור את רשימות המועמדים.