עמיר פרץ פורש: "אין בכוונתי לכהן בכנסת ה-24"

יו"ר מפלגת העבודה ממשיך את תהליך הפרישה שלו מהזירה הפוליטית בכנסת, לאחר שהודיע כי הוא עוזב את תפקיד יו"ר המפלגה, כעת הוא גם פורש מהרשימה לאחר השבעת הכנסת ה-24. "כל חיי פעלתי מתוך תחושת שליחות ודוגמא אישית"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 13/01/21 07:29 כט בטבת התשפא

עמיר פרץ פורש: "אין בכוונתי לכהן בכנסת ה-24"
עמיר פרץ. , צילום: Miriam Alster/Flash90

יו"ר מפלגת העבודה הפורש, השר עמיר פרץ, הודיע הבוקר (ד') על פרישתו גם מהתמודדות לכנסת ה-24. בהדעתו מסר פרץ: "לא אכהן בכנסת הקרובה,  אמשיך לפעול למען הציבור הישראלי מתוך אהבת אדם ואמונה גדולה בצורך לקרב בין כל חלקי העם בשעה שהקרע הפנימי מאיים למוטט את היסודות עליהן בנויה החברה הישראלית . כל חיי פעלתי מתוך  תחושת שליחות ודוגמא אישית, וכך אני מתכוון להמשיך לנהוג". 

רק לפני שלושה שבועות, הודיע שר הכלכלה כי לא יעמוד בראש מפלגת העבודה בבחירות הקרובות. פרץ כתב כי "מתוך תחושת אחריות המוטלת עליי אני מודיע כי בבחירות הקרובות לא אוביל את מפלגת העבודה ולא אעמוד בראש הרשימה לכנסת". לדברי פרץ, "בעת הזו מפלגת העבודה חייבת לעבור התחדשות ולבחור לה יו"ר חדש והנהגה חדשה". בתחילה ניסה לבטל את הפריימריז למפלגה, ושהראשות תעבור אוטומטית למס' 2, איציק שמולי, אך לאחר שמרב מיכאלי עתרה לבית המשפט על החלטת פרץ, בית המשפט קבע כי עמדת מיכאלי היא הצודקת ועל מפלגת העבודה לקיים פריימריז כתמיד.

בעקבות כך פרץ הוסיף בהודעת הפרישה כי: "בחרנו את כבוד השופט שמעוני שיעמוד בראשות ועדת הבחירות במפלגת העבודה, שתוודא הליך דמוקרטי הוגן, שקוף ובלתי תלוי לחלוטין". פרץ, שהודיע לאחרונה כי הוא מתכוון להתמודד לנשיאות, התייחס לתקופת כהונתו כיו"ר המפלגה, ולכניסה לממשלה בניגוד להבטחות לבוחרים: "עשיתי הכל במערכות הבחירות הקודמות כדי להביא לחילופי שלטון", כתב פרץ. "לא הסכמתי להצטרף לממשלת ימין צרה למרות התמורות הפוליטיות האישיות הגדולות שיכולתי לקבל".

חברת הכנסת מרב מיכאלי בתגובה להודעת עמיר פרץ: "‏לעמיר פרץ זכויות רבות בציבוריות הישראלית, ואזכור לו זאת תמיד. פרישתו היום חשובה מאוד לניסיון להציל את מפלגת העבודה ולאחד את השורות בה. אני מאחלת לעמיר בהצלחה. עכשיו הוא צריך למשוך את הערעור שלו על החלטת בית המשפט ולאפשר למפלגת העבודה פריימריז והתחלה חדשה".